دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نجفی بزرگر

حوزه/ کارشناس مسئول بین الملل موکب خدام الحسین(ع) با اعلام این خبر افزود: حدود ۱۸ نفر از طلاب زبان دان حوزه علمیه امام خمینی(ره) تهران و حوزه های علمیه قم در واحد بین الملل موکب خدام الحسین(ع)، در راهپیمایی بزرگ اربعین مشارکت و حضور تبلیغی فعال خواهند داشت.

حجت الاسلام والمسلمین علی نجفی برزگر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران با اشاره به فعالیت های خدماتی و فرهنگی موکب خدام الحسین(علیه‌السلام) گفت: این موکب در سال90 توسط جمعی از دانشجویان و طلاب انقلابی و مکتبی دانشگاه‌های تهران و همت جناب آقای محسن آخوند زاده و حجت الاسلام و المسلمین سید محمد صادقی آرمان تاسیس شد و الحمدلله تاکنون منشأ خدمات بسیاری به زائران حسینی بوده است.

کارشناس مسئول بین الملل موکب خدام الحسین(ع) بیان داشت: علی رقم اینکه این مجموعه یک مجموعه کاملا مستقل و مردمی بوده و به هیچ نهادی وابسطه نیست اما بسیاری از مراجع عظام و  بزرگان دین و مراکز علمی و فرهنگی در جریان فعالیت های این موکب بوده و این موکب همکاری گسترده ای با نهادهای فرهنگی، مراکز دینی و حوزه های علمیه دارد.

وی ادامه داد: موکب خدام الحسین(ع) با همکاری جمعی از طلاب حوزه های علمیه قم  و حوزه علمیه امام خمینی ره در تهران، اقدام به جذب طلاب توانمند زباندان در زمینه تبلیغ بین الملل نموده است.

حجت الاسلام نجفی با بیان این که موکب خدام الحسین(ع) از بزرگترین و مهم ترین موکب های طریق نجف الی کربلا می باشد، اظهار داشت: این موکب خدمات متعدد مذهبی، فرهنگی، علمی، خدماتی، بهداشتی و... را به زائران عزیز از همه کشورها ارائه می دهد.

وی با اشاره به حضور زائران بسیاری از کشور های متعدد جهان در اربعین حسینی اظهار داشت: یکی از مهم ترین بخش های این موکب، بخش بین الملل آن است، زیرا مسئولین این موکب توجه ویژه ای به ارتباط با مسلمانان سایر کشورها دارند و به همین منظور معاونت بین الملل این موکب تاسیس شد تا مباحث فرهنگی و مذهبی را به زائران این کشور ها و با زبان خودشان  ارائه نماید.

کارشناس مسئول بین الملل موکب خدام الحسین(ع) تصریح کرد: دانشجویان و طلابی که در بخش تبلیغ بین الملل حضور دارند به چهار زبان انگلیسی، عربی، اردو و گرجی آماده ارائه خدمات به زائران خارجی زیارت اربعین خواهند بود. از این رو پرسش و پاسخ کلامی، فقهی و رایزنی و مصاحبه تخصصی با شخصیت های علمی و فرهنگی قرآنی سایر کشورها از جمله وظایف این بخش خواهد بود.

وی افزود: حدود 18 نفر از طلاب زبان دان حوزه علمیه امام خمینی(ره) تهران و حوزه های علمیه قم در واحد بین الملل موکب خدام الحسین مشارکت و حضور تبلیغی فعال خواهند داشت.

حجت الاسلام نجفی در پایان با اشاره به دیگر برنامه‌های تبلیغی بخش بین الملل  موکب خدام الحسین(ع) عنوان داشت: اجرای برناهه های قرآنی با عنوان ارتباطات قرآنی ملل، با حضور فعالان قرآنی حوزه بین الملل از دیگر برنامه های واحد بین الملل موکب خداوم الحسین می باشد. همچنین بعد از اقامه نماز در هر سه نوبت، مراسم سخنرانی به دو زبان اردو و عربی برای زائران حسینی برگزار می شود.

وی افزود: با توجه به توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ وحدت امت جهان اسلام، شعار اصلی این موکب در اربعین امسال، وحدت امت اسلام می باشد که این وحدت بر محوریت ثقلین (قرآن و اهل بیت علیهم السلام) می باشد. 313/42

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha