سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام سید عبدالحمید شهاب

کارشناس مسائل مذهبی با بیان این که قیام امام حسین(ع) یک جریان سازی معنوی و اعتقادی بود، گفت: در عصر غیبت باورهای اعتقادی‌مان را محکم کنیم.

حجت‌الاسلام سید عبدالحمید شهاب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حــوزه» در سمنان، با اشاره به اجتماع بزرگ مسلمانان در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی در کربلا، اظهار داشت: نهضت قیام امام حسین(ع) را نمی‌توان تنها به‌عنوان یک واقعه تاریخی از آن یاد کرد و قیام امام حسین(ع) یک جریان سازی معنوی و اعتقادی بود.

این کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه اولین چیزی که در یاران و اصحاب امام حسین(ع) مشاهده می‌شد «تقویت باورها و اعتقادات» بود، تصریح کرد: هر میزان باورهای یک انسان قوی‌تر شود اعمال انسان مستحکم‌تر می‌شود؛ در تاریخ اسلام مشاهده شد که معاویه باورهای مردم را با شایعه‌سازی و دروغ خراب کرد و سستی اعتقادات مردم سبب باور گفته‌های معاویه شد.

وی با بیان این که جوانان هیئتی باید به سلاح بصیرت و معرفت افزایی مسلح باشند، افزود: در عصر غیبت امام عصر(عج) جنگ، جنگ عقیده و مبارزه عقیدتی است و جوانان در جهت مبارزه با افکار و عقاید دشمنان، باید مسلط و آگاه به صلاح بصیرت و معرفت افزایی باشند.

حجت‌الاسلام شهاب با تأکید بر اینکه در عصر غیبت باید باورهای اعتقادی‌مان را محکم کنیم، خاطرنشان کرد: در عصر غیبت باید دنبال تأمین باورهای اعتقادی‌مان باشیم و آدم به هر میزان که می‌تواند باید ایمانش را نسبت به مبانی مکتب محکم‌تر کند، تا دشمن قدرت سواری گرفتن از ما را از دست بدهد.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha