پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کتاب پاسخ به شبهات

حوزه/ کتاب «امام حسین (ع) مظهر اطاعت و ولایت» در ۷۳۶ صفحه با شمارگان یک‌هزار نسخه به بهای ۴۵ هزار تومان از سوی انتشارات آیت اشراق روانه بازار نشر شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب «امام حسین (ع) مظهر اطاعت و ولایت» جلد دوم از دوره کتاب‌هایی در پاسخ به شبهات مربوط به قیام امام حسین (ع) است که جلد نخست آن با عنوان «امام حسین (ع) مظهر حق و حقیقت» پیش از این به چاپ رسیده است.

نویسنده در جلد دوم مباحث و شبهات را در 6 بخش با عنوان‌های «تمهیدات و تذکرات مهم»، «نظام ولایی»، «فرهنگ و سیاست عاشورایی»، «رجعت به قهقرا»، «ورود در تاریکی» و «از موج دوم فتنه تا کربلا» تنظیم کرده است.
 
نویسنده در پاسخ به این شبهه که «نقش فرهنگ و سیاست جاهلی در وقوع حادثه کربلا چه بوده است؟»بیان می دارد «مطالعه در سیر مسائل سیاسی و فرهنگی سال‌های بعد از هجرت و دوران‌های قبل از آن، کمک بسزایی در شناخت علل بروز قیام عاشورا از طرف گروهی و شناخت روحیات فرهنگی گروه دیگر در سرکوب این قیام دارد؛ بالطبع فرهنگ شامیان، عراقیان، ایرانیان، حجازیان و یمنیان، چه پیش از اسلام و چه بعد از آن، در وقوع این حادثه نقش اساسی داشته است... اکثریت مردمان این گستره عظیم، آن‌طور که شاید و باید با اسلام و تعالیم وحیانی و معارف ناب اهل بیت (ع) و حتی خود پیامبر اسلام و اهل بیت گرامی‌اش آشنایی نداشتند؛ با این‌که دین اسلام دین حق و حقیقت بود، ولی تعریفی که از حق و حقیقت در این گستره شده بود و می‌شد و الان هم می‌شود، آن تعریفی نبود که خدا و اسلام و اهل بیت (ع) آن‌را می‌خواستند و توقع داشتند و لذا می‌بینیم که یاران امام حسین (ع) بسیار اندک، ولی اطرافیان باطل پرشمار بودند و به راحتی با تبلیغات اندک به سپاه کفر پیوستند!

کتاب «امام حسین (ع) مظهر اطاعت و ولایت» در 736 صفحه با شمارگان یک‌هزار نسخه به بهای 45 هزار تومان از سوی انتشارات آیت اشراق روانه بازار نشر شده است. 

علاقه مندان برای تهیه این کتاب می توانند به آدرس قم، خيابان ارم - پاساژ قدس - طبقه همكف بالا - پلاک ۸۶ مراجعه نموده و یا با شماره تلفن 37743160 (025)  تماس بگیرند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha