دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
دارالقرآن

حوزه/ مدیر دارالقرآن کریم استان قم بر لزوم توسعه سبک زندگی قرآنی در قالب طرح های قرآنی از سوی دستگاه های مختلف تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام عظیمی مدیر دارالقرآن کریم استان قم، ظهر امروز 10 آبان ماه در شورای توسعه فعالیت‎های قرآنی استان قم با اشاره به اهمیت توسعه سبک زندگی قرآنی در جامعه گفت: این مساله از مطالبات جدی مقام معظم رهبری است.

وی افزود: مساله سبک زندگی قرآنی از مطالبی است که رهبر انقلاب بارها روی آن تاکید داشته اند و امیدواریم این شورا تلاش گسترده ای در زمینه توسعه سبک زندگی قرآنی در کشور و استان انجام دهد.

حجت الاسلام عظیمی گفت: در بخش مردمی باید تلاش شود که حمایت‎های مردمی از فعالیت‎های موسسات قرآنی افزایش یابد؛ امروزه مردم بیشتر از این موسسات و برنامه‎های قرآنی مطالبات دارند.

این فعال قرآنی بیان کرد: مردم ما با توجه به فرهنگ سازی عاشورایی هزینه‎های بسیاری انجام می دهند ولی چون در زمینه فرهنگ قرآنی کار نشده است چنین ضرورتی نمی بینند.

حجت الاسلام عظیمی بیان کرد: فعالیت‎های دارالقرآن کریم استان قم در بخش‎های مختلفی برگزار می‎شود که از جمله آنها می‎توان به طرح عفاف و حجاب اشاره کرد.

وی افزود: برگزاری برنامه‎های آموزشی تصحیح قرائت نماز و تربیت معلم قرآن در سپاه و نیروی انتظامی استان از دیگر برنامه‎‏های فرهنگی بود که در سطح دستگاه‏های استان برگزار شد.

مدیر دارالقرآن کریم استان قم بیان کرد: از دیگر طرح‎های مهم دارالقرآن در سال جاری می‏توان به طرح شناسایی استعدادهای قرآنی با همکاری آموزش و پرورش اشاره کرد که در این طرح 100 نفر شناسایی شدند.

حجت الاسلام عظیمی بیان کرد: در راستای توسعه فعالیت‎های ترویجی قرآن کریم نیز یک تیم از قاریان جهادی استان قم نیز به صورت اعزام جهادی برای مناطق محروم کشور اعزام می شوند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha