شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
موسوی اصل

حوزه/مشاورعالی معاون حقوقی امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود شورای فرهنگ عمومی را نعمتی دانست و تصریح کرد: این شورا یکی از مردمی ‌ترین، و در عین حال دولتی ‌ترین نهادهای کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام موسوی اصل مشاور عالی معاون حقوقی امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، روز گذشته در شورای فرهنگ عمومی شهرستان اسکو، با تقدیر از فعالیت‌ های فرهنگی صورت گرفته در شهرستان گفت: وجود شورای فرهنگ عمومی نعمتی است که باید قدر آن دانسته شود، این شورا یکی از مردمی ‌ترین، و در عین حال دولتی ‌ترین نهادهای کشور است، چرا که امام جمعه به عنوان یک شخصیت مردمی در راس این نهاد قرار دارد و فرماندار به عنوان عالی ‌ترین نماینده‌ دولت در شهرستان نایب ‌رئیسی این شورا را بر عهده دارد و ادارت تاثیرگذار و کلیدی شهرستان عضو این شورا بوده و در حقیقت امر خطیر سیاست ‌گذاری فرهنگی در شهرستان بر عهده‌ این مجموعه است.

وی افزود: این شورا می ‌تواند نقش مهم و موثری در ارتقا و توسعه‌ فرهنگی شهرستان ایفا کند، علی رغم اینکه فعالیت‌ های خوبی طی سال ‌های گذشته در عرصه‌ فرهنگی شهرستان صورت گرفته است، حضور امام جمعه‌ فرهنگ ‌دوست و فرماندار کاردان و شایسته در شهرستان فرهنگی اسکو مغتنم می ‌باشد که می ‌تواند قوت قلب مدیران شهرستان در انجام کارهای بزرگ باشد.

حجت الاسلام موسوی اصل با اشاره به اینکه شهر جدید سهند به دلیل قرار گرفتن در نزدیکی شهر با فرهنگ اسکو، می ‌تواند تبدیل به الگویی برای سایر شهرهای جدید شود، تصریح کرد: در این خصوص یقینا مباحث مطرح ‌شده در این جلسه به مقام عالی وزارت منعکس خواهد شد و سعی خواهیم کرد پژواک عملکرد شما در سطوح عالی باشیم.

لزوم توجه به حوزه فرهنگ

محمد محمدزاده فرماندار شهرستان اسکو نیز در این نشست با تقدیر از توجه جدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شهرستان‌ ها، به سابقه‌ فرهنگی و تاریخی شهرستان اسکو اشاره کرد و گفت: این شهرستان به مهد تربیت و پرورش معلم در استان مشهور است و همین امر ضرورت انجام کارهای جدی فرهنگی در این زمینه را می‌طلبد.

وی با اشاره به برگزاری مداوم جلسات شورای فرهنگ عمومی در شهرستان و تصویب مصوبات متعدد و دقیق در این جلسه اظهار داشت: یکی از مصوبات این شورا تدوین سند جامع گردشگری و مهمان ‌نوازی در شهرستان گردشگرپذیر اسکو است، با عنایت به این که اسکو شهرستانی گردشگرپذیر بوده و روستاهای تاریخی کندوان و عنصرود از مراکز عمده‌ی بازدید گردشگران می‌باشد که در برخی از روزها گاهی پذیرای بیش از ٥٠٠٠ گردشگر داخلی و خارجی از این مراکز است.

محمدزاده ادامه داد: با این نگاه که گردشگران می ‌توانند سفیران فرهنگی خوبی برای معرفی ظرفیت‌ های شهرستان بوده و به شکل غیرمستقیم موجب رونق اقتصادی شهرستان شوند، در آستانه‌ رویداد فرهنگی تبریز پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال ٢٠١٨، لزوم تدوین این سند مورد توجه قرار گرفته است.

محمدزاده گفت: باید شورای فرهنگ عمومی کشور نسبت به تدوین چارچوب ‌های عملیاتی و ابلاغ آن به استان ‌ها و شهرستان‌ ها اقدام نماید تا ضمن احصای خروجی ‌های مصوبات، که گاهی تصور تشریفاتی بودن آن‌ها می ‌رود، بر اجرایی شدن کامل و حرکت رو به جلوی آن‌ ها نیز نظارت مستمر داشته باشیم.

وی با اشاره به اهمیت مقوله‌ فرهنگ و ضرورت داشتن نگاه زیربنایی به آن اظهار داشت: باید پایه‌ اقدامات اجرایی، حل مشکلات و مسائل مربوط به فرهنگ باشد و در این زمینه از نگاه سطحی و عامیانه به فرهنگ اجتناب کرده و با داشتن نگاهی عمیق در کلیه موضوعات رویکرد قابل دفاعی داشته باشیم.

همچنین در این نشست، محمدعلی قلی ‌زاده رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان اسکو گزارشی از وضعیت فرهنگی شهرستان ارائه کرد و گفت: جلسه‌ شورای فرهنگ عمومی از تاثیرگذارترین جلسات سیاست ‌گذاری در حوزه‌ فرهنگ عمومی شهرستان است.

لازم به ذکر است که پس از برگزاری این نشست حجت ‌الاسلام موسوی اصل به همراه حجت ‌الاسلام مرادپور و کارشناس امور استان ‌های وزارت از مراحل تکمیل نهایی مجتمع فرهنگی هنری اسکو بازدید کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha