جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
هدایتی

حوزه/رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد با اشاره به آثار و برکات زیارت حرم مطهر ائمه اطهار (ع) گفت: زیارت جلوه کاملی از درآمیختگی عشق و ایمان است.

به گزارش خبرگزار «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، پیش از ظهر امروز در بازدید از کاروان‌های پیاده اعزام به مشهد مقدس و ایستگاه‌های خدمات‌رسانی به زائران پیاده امام رضا(ع) اظهار داشت: زیارت جلوه کاملی از درآمیختگی عشق و ایمان است.

وی با بیان این که اسلام و مکتب اهل‌بیت (ع) ظرفیت‌های بزرگی برای ایجاد حرکت‌های اجتماعی اثرگذار با ادبیات دینی دارد، افزود: زیارت ائمه(ع)، پاسداشت ارزش‌ها و قداست‌ها است، نوعی ابراز محبت همراه با معرفت است که دل را صیقل داده و متوجه خدا می‌کند؛ کسانی که زیارت را شرک می‌دانند، مفهوم آن را درک نکرده‌اند.

حجت‌الاسلام هدایتی با بیان اینکه ما ایرانیان افتخار این را داریم تا در جوار بارگاه امام رضا(ع) باشیم، اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) در حیات نورانی خود فرمودند « به‌زودی در سرزمین خراسان، پاره تن من دفن خواهد شد؛ هیچ مؤمنی به زیارت او نخواهد رفت، مگر آنکه خدای منان بهشت را بر او واجب و پیکرش را نسبت به آتش دوزخ حرام گرداند«

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد تصریح کرد: اگر شخصی که به زیارت امام علی بن موسی‌الرضا(ع) می‌رود، به حق ایشان معرفت داشته باشد، در روز قیامت نیز از شفاعت این امام بزرگوار بهره‌مند خواهد بود، به همین دلیل بزرگان دین ما هر فرصتی را پای زیارت امام رضا(ع) می‌گذاشتند.

وی گفت: حرم مطهر امام رضا(ع) قطعه‌ای از بهشت است، قطعه‌ای که متعلق به این زمین نیست؛ اما اگر این توفیق حاصل نشد که مرقد ایشان را زیارت کنیم، می‌توان از راه دور نیز دل را روانه آستان مقدس حضرت(ع) کنیم.

حجت‌الاسلام هدایتی افزود: امام رضا(ع) نه تنها در دوران حیات پر برکتشان، حتی بعد از شهادت نیز پایه دین هستند، معیار شناخت حق از باطل هستند، پیامبر اکرم (ص) 14 قرن پیش ما را به زیارت ایشان سفارش فرمودند.

وی اظهار کرد: حرکت مردان، زنان و نوجوانان در هوای سرد با پای پیاده نشان از عمق ایمان و ابراز عشق و دلدادگی به امام رئوف حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد با اشاره به اهمیت حرکت کاروان‌های پیاده از شهرها و روستاهای مختلف به مشهد مقدس در خدمت‌رسانی هر چه‌بهتر و بیشتر به زائران حضرت رضا(ع) خصوصاً زائران پیاده تأکید کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha