یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
توزیع غذا در بین زلزله زدگان سرپل ذهاب

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان از توزیع هر وعده، حدود ۷ هزار پرس غذای گرم بین زلزله زدگان شهرستان سرپل ذهاب، به همت حوزه این استان خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ضمن ابراز تاسف از زلزله غرب کشور و طلب مغفرت برای درگذشتگان و صبر جمیل برای بازماندگان این حادثه، اظهار داشت: حوزه علمیه استان کردستان در این بین بیکار ننشسته است و با استفاده از پتانسیل مردم، طلاب، اساتید، روحانیون و... تمام توان خود را برای کمک به زلزله زدگان به کار برده است.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: خوشبختانه مردم نوع دوست کردستان به ویژه روستاهای این استان همانند همیشه حس نوع دوستی و انسان دوستی خود را با جمع آوری کمک های بسیار بار دیگر به همگان نشان دادند.

وی خاطرنشان کرد: حوزه علمیه استان کردستان برای کمک به مردم مناطق زلزله زده در کرمانشاه چند اکیپ به صورت جداگانه ارسال کرده است و این روند همچنان به صورت داوطلبانه ادامه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عربیان ادامه داد: در جلسه ای که با مدیریت مرکز خدمات، حوزه علمیه خواهران و... استان کردستان داشته ایم، مقرر شد کمک ها به صورت مستمر به مناطق زلزله زده فرستاده شود.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان اظهار کرد: در اولین مرحله از این کمک ها، بیش از 2 تن برنج به مناطق زلزله زده در استان کرمانشاه توسط حوزه علمیه کردستان ارسال شده است و در حال حاضر نیز بیش از 10 تن برنج دپو برای تکمیل نیازها داریم.

وی با اشاره به این که امروز هم کمک های جمع آوری شده مردم از طریق حوزه علمیه کردستان با همراهی و همکاری هلال احمر، به کرمانشاه اعزام خواهد شد، گفت: خوشبختانه برای کمک به زلزله زدگان به هر روستایی که سرکشی می کردیم با استقبال بی نظیر مردم و کمک های فراوان آنها روبرو می شدیم که این مایه دلگرمی برای بنده و سایر همراهان بود.

حجت الاسلام والمسلمین عربیان افزود: در حال حاضر با مدیریت و مسئولیت حوزه علمیه استان کردستان و در راس آن با تلاش شبانه روزی حجت الاسلام محمد کرانی، مسئول تبلیغ این حوزه و همراهان وی، در هر وعده، حدود 7 هزار پرس غذای گرم پخت و بین زلزله زدگان در شهرستان سرپل ذهاب توزیع می شود.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان در پایان یادآور شد: همچنان سیل کمک های مردمی استان کردستان به سمت مناطق زلزله زده جریان دارد و امیدواریم که هرچه سریع تر مشکلات هموطنان زلزله زده مرتفع گردد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha