جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام مصطفی اسفندیاری ـ معاون پژوهش حوزه علمیه امام صادق (ع)شهرستان قروه

حوزه/ معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان قروه، آموزش پژوهش را نیاز امروز طلاب دانست و گفت: طلاب باید از دوران مقدمات پا به عرصه تحقیق و پژوهش گذاشته و دست به قلم شدن و مراجعه به کتب را آموزش بینند.

حجت الاسلام مصطفی اسفندیاری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در کردستان، اظهار داشت: وظایف معاونین پژوهش در مدارس علمیه شامل چند بخش می شود، اول این که نظام آموزشی حوزه، بر آن شده که طلاب از دوران مقدمات پا به عرصه تحقیق و پژوهش گذاشته و دست به قلم شدن و مراجعه به کتب را آموزش بینند.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان قروه افزود: طلاب پایه سوم تا ششم در هر ترم باید یک تحقیق درسی انجام داده و معاون پژوهش مسئول پیگیری این تحقیق ها است. همچنین در حوزه علمیه سالانه جشنواره های مختلف پژوهشی مانند جشنواره علامه حلی برگزار می شود که معاونت پژوهش مسئولیت تشویق و ساماندهی و راهنمایی طلاب برای شرکت در این جشنواره ها را دارد.

وی در ادامه  به وضعیت پژوهش در مدارس علمیه استان کردستان اشاره کرد و بیان داشت: طلاب مدارس برای انجام پژوهش ها نیازمند راهنمایی بیشتر می باشند.

حجت الاسلام اسفندیاری به برنامه های معاونت پژوهش مدرسه علمیه قروه، گفت: برنامه معاونت پژوهش این مدرسه شامل ساماندهی و موضوع بندی کتابخانه، راه اندازی اتاق کامپیوتر و نرم افزارهای پژوهشی برای استفاده طلاب، بررسی تحقیقات درسی طلاب پایه سه تا شش و برگزاری کلاس روش تحقیق برای آنان می باشد.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان قروه به راه های نهادینه کردن پژوهش به معنای واقعی در مدارس علمیه اشاره کرد و گفت: برای نهادینه سازی پژوهش در حوزه باید اهتمام بیشتری به بحث پژوهش داده شود و تشویق ها و کلاس های آموزشی بیشتری در این راستا انجام شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha