سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
اوقاف

حوزه/ حجت الاسلام قربانی گفت: برای آگاهی مردم از وقف، مرکز مشاوره «وقف» در خمینی شهر راه اندازی شده تا واقفان بتوانند موقوفه خود را طبق نیاز جامعه وقف کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام مهدی قربانی، صبح امروز  در نشست خبری به مناسبت هفته وقف گفت: براساس تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر قطب فرهنگی شدن بقاع متبرکه و تربیت حافظان قرآنی، در سال 96طرح ملی حفظ قرآن کریمبا شرکت بالغ بر 2200 نفر در خمینی شهر اجرا شد.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین برنامه های اوقاف در شهرستان خمینی شهر، برگزاری دوره های حفظ قرآن در بقاع متبرکه شهرستان است، همچنین در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری برای تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، طرح آرامش بهاری در ایام نوروز، طرح ضیافت بهاری در ایام ماه مبارک رمضان و طرح بصیرت عاشورایی در ایام محرم وصفر با محوریت امامزادگان برگزار شد.

رئیس اداره اوقاف شهرستان خمینی شهر ادامه داد: کاربری های موقوفات در خمینی شهر شامل یک هزار و 159 موقوفه مسکونی، 229 موقوفه تجاری، 13 موقوفه اداری، 64 موقوفه آموزشی، 950موقوفه کشاورزی، 13موقوفه بهداشتی، 53موقوفه مذهبی و 11موقوفه برای حوزه های علمیه می باشد.

وی خاطرنشان کرد: به روز رسانی مال الاجاره های موجود از اولویت های اوقاف خمینی شهر می باشد. همچنین حدود 500 اظهار نامه حقوقی وجود دارد که از میان آن 25 پرونده در جریان کارهای حقوقی است و 20حکم نهایی موقوفات گرفته شده است.

حجت الاسلام قربانی با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ وقف، گفت: برای آگاهی دادن به مردم، مرکز مشاوره وقف جدید راه اندازی شده تا افراد واقف بتوانند موقوفه خود را طبق نیاز جامعه که امروزه کمک به زنان بدسرپرست و بی سرپرست، بیماران صعب العلاج، دانش آموزان و دانشجویانی که به خاطر هزینه ها از تحصیل بازمانده اند و وقف کتاب و امورفرهنگی که از مهمترین نیازهای جامعه کنونی است، در اختیار اداره اوقاف قرار دهند.

وی یادآورشد: در سال 96هفت وقف جدید به ثبت رسیده که دو مورد از وقف ها توسط دو بانوی شهرستان خمینی شهر صرف کتابخانه و امور فرهنگی شده است و طی مراسمی از واقفین سال گذشته تقدیر به عمل آمده است.

رییس اداره اوقاف شهرستان خمینی شهر در پاسخ به سوالات خبرنگار  درباره وقف کتاب و حوزه های علمیه، خاطرنشان کرد: اکثر حوزه های علمیه شهرستان و کتابهای موجود در آنها جزو وقف هایی است که در سالهای قبل انجام گرفته است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha