جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حاجی احمد

حوزه/ حجت الاسلام حاجی احمد از عضویت ۱۹ هزار و ۵۰۰ طلبه خواهر و برادر در بسیج طلاب و روحانیون اصفهان و راه اندازی ۱۱۶ پایگاه در مدارس علمیه استان خبر داد.

حجت الاسلام میثم حاجی احمد در  گفت و گو با خبرنگار «حوزه» دراصفهان به مناسبت هفته بسیج  ضمن تبریک هفته بسیج و تقارن این ایام مبارک با نابودی شجره خبیثه داعش، اظهار کرد: مسئله بسیج، مبحث یک شخص یا گروه نیست بلکه این یک تفکر است که باعث می‌شود ما امروز پیروز جبهه‌های نبرد باشیم.

وی با بیان اینکه تفکر بسیجی در عرصه فرهنگی می‌تواند در مقابل مسائل ضد ارزش ایستادگی کند، عنوان کرد: این تفکر نه تنها در زمینه فرهنگ بلکه حتی در زمینه اقتصادی با استفاده از روحیه جهادی می‌تواند در مقابل تحریم‌ها ایستادگی کند و بر مشکلات فائق بیاید.

رئیس سازمان بسیج طلاب استان اصفهان در تعریف بسیجی به جمله معروف «بسیجی یعنی علی که تمام وجودش وقف اسلام بود» اشاره و بیان کرد: بسیجی در یک کارت و پرونده خلاصه نمی‌شود، بلکه اینها فقط در راستای سازماندهی نیروها است و آنچه مهم است، تفکر بسیجی است که باید مخلصانه برای پیشبرد اهداف و آرمان‌های انقلاب تلاش کند.

وی با بیان اینکه بسیج برای بسیاری از کشورهای دیگر به عنوان یک الگو مورد استفاده قرار گرفته خاطرنشان کرد: امروز در عراق این تفکر تحت عنوان حشدالشعبی با فتوای آیت الله سیستانی شکل می‌گیرد و در مقابل داعش پیروز می‌شوند.

حجت الاسلام حاجی احمد با تاکید بر این مهم که اگر تمامی دستگاه‌ها تفکر بسیجی داشته باشند بر مشکلات پیروز می‌شوند، تصریح کرد: در جنگ اقتصادی، جنگ فرهنگی و بسیاری از مسائل دیگر فقط تفکر بسیجی راه‌حل برون رفت از مشکلات است که میتواند کشور را از پیچ و خم‌های سخت نجات دهد.

وی پیرامون تشریح وظایف بسیج طلاب از قول حضرت امام مطرح کرد: طلاب بسیجی باید از انحرافات اعتقادی و سیاسی جلوگیری کنند و در این راه معین بسیج محلات و دیگر اقشار باشند

رئیس سازمان بسیج طلاب استان اصفهان پیرامون عملکرد و موفقیت‌های بسیج طلاب استان، عنوان کرد: بسیج طلاب در این استان دارای دفاتر مستقل بوده و در تمامی حوزه‌ها و حتی نهادهای مرتبط دارای پایگاه است.

وی ادامه داد: در پایگاه های بسیج طلاب سعی شده مدیر هر مدرسه علمیه به عنوان فرمانده پایگاه‌ بسیج انتخاب شود و در سازمان‌های مرتبط همچون سازمان تبلیغات، امور مساجد، دفتر تبلغیات اسلامی و ... اقدام به تاسیس پایگاه بسیج کرده‌ایم.

  حجت الاسلام حاجی احمد در خصوص تعداد پایگاه‌های بسیج طلاب ایجاد شده، تصریح کرد: تعداد ۱۱۶ پایگاه بسیج طلاب تاکنون در سطح استان‌ راه انداز شده، جامعه هدف ما قریب به ۲۱ هزار نفر طلبه خواهر و برادر است که تاکنون ۱۹ هزار و ۵۰۰ نفر از این تعداد در بسیج طلاب استان به ثبت ‌رسیده است.

وی در رابطه با دیگر ماموریت‌های بسیج طلاب خاطرنشان کرد: برگزاری نشست‌های بصیرت افزایی با استفاده از طلاب متخصص در مسائل اعتقادی، سیاسی و ... در مناسبت‌های مختلف ویژه کلیه اقشار بسیج بر عهده این قشر است همچنین در بحث اعزام مشاور به مدارس بسیج طلاب اقدامات قابل توجهی را انجام داده است.

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون اصفهان با بیان اینکه بسیج طلاب استان یکی از اهداف اصلی خود را تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص حوزه‌های انقلابی می‌داند و بی وقفه در راستای تحقق این هدف تلاش می‌کند، گفت: در راستای انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن حوزه‌های علمیه با مرکز مدیریت حوزه تعامل کرده‌ایم و توان آن را داریم که در این زمینه به مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کمک کنیم.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha