پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
بسسیج طلاب اصفهان

حجت الاسلام کیانی با بیان اینکه بالغ بر ۲۰ هزار طلبه خواهر و برادر در بسیج طلاب اصفهان عضویت دارند، گفت: از افتخارات این سازمان انجام فعالیت های جهادی در عرصه های فرهنگی، عمرانی، محرومیت زدایی و آسیب شناسی در مناطق کمتر برخوردار است.

حجت‌الاسلام محمدرضا کیانی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اصفهان، با اشاره به این که تشکیل بسیج مرهون بلندنظری و تفکر انقلابی و آینده‌نگری امام(ره) بود اظهار کرد: وظایف اصلی سازمان بسیج طلاب و روحانیون که بر اساس دستور مستقیم امام(ره) در تاریخ دوم آذر ۶۷ تأسیس شد، دفاع از انقلاب و اسلام است و بسیج طلاب وظیفه محافظت اعتقادی و اسلامی از آن را بر عهده دارد.

وی افزود: سازمان بسیج طلاب و روحانیون فعالیت‌های خود را بر مبنای همین دستور اصلی برنامه‌ریزی و پیگیری کرده است.

حجت‌الاسلام کیانی با بیان آماری از تعداد بسیجیان عضو در سازمان بسیج طلاب و روحانیون گفت: بسیج طلاب استان دارای پنج حوزه مقاومت و ۱۰۷ پایگاه مقاومت بسیج در سراسر استان و از تعداد یازده هزار و ۴۰۳ نفر طلبه برادر و هشت هزار و ۷۷۵ نفر طلبه خواهر تشکیل شده، که در مجموع تعداد بسیجیان طلاب و روحانی استان بیست هزار و ۱۷۸ نفر می‌باشد.

وی اضافه کرد: حدود ۹۸ درصد جامعه هدف ما از طلاب و روحانیون استان، عضو بسیج طلاب هستند که این درصد و رقم قابل‌توجهی در بین استان‌های دیگر می‌باشد.

مسئول بسیج طلاب و روحانیون استان با تأکید بر برنامه‌های سازمان بسیج طلاب و خدماتی که بسیج طلاب و روحانیون به مردم ارائه می‌کند تصریح کرد: از افتخارات این سازمان انجام فعالیت‌های جهادی در عرصه‌های فرهنگی، عمرانی، محرومیت‌زدایی و آسیب‌شناسی در مناطق کمتر برخوردار هم در داخل استان و هم در استان‌های هم‌جوار و استان‌هایی که با مشکلاتی مانند سیل و زلزله مواجه  شدند، می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: در ابتدای سال بالغ‌بر هزار نفر از روحانیون جهادی جهت کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده لرستان و گلستان در قالب گروه‌های بیست‌وهشت گانه اعزام  شدند و با کمک مراکز حوزه علمیه و دیگر مراکزی که مرتبط با بسیج طلاب هستند این کار انجام شد.

حجت‌الاسلام کیانی عنوان کرد: به غیر از شرایط سیل و زلزله، طلاب و روحانیون گروه‌های جهادی را تشکیل دادند و به مناطق جهت فعالیت‌های فرهنگی و عمرانی در قالب ۲۵ گروه اعزام شده‌اند.

*برگزاری ۹۰۰ نشست بصیرتی در سال ۹۸

وی افزود: در رابطه با بحث روشنگری و بصیرتی در طی سال بالغ‌بر ۹۰۰ نشست روشنگری و بصیرتی در پایگاه‌های مدارس علمیه برگزار شده که مسائل روز کشور و مسائل منطقه‌ای و جهانی برای طلاب و روحانیون در این جلسات بازگو می‌شود.

حجت‌الاسلام کیانی دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران را از دیگر برنامه‌ها و اهداف اصلی سازمان بیان کرد و ادامه داد: استان اصفهان بالغ‌بر ۵۹۰ شهید روحانی و طلبه تقدیم انقلاب کرده و تعداد یک هزار و ۱۱۲ نفر ایثارگر طلبه و روحانی و ۲۲ نفر طلبه و روحانی آزاده و ۲۱۵ نفر جانباز تقدیم نظام، انقلاب و اسلام کرده است.

وی در مورد برنامه‌های تربیتی سازمان از اعزام ۱۰۰ نفر از طلاب و روحانیون بسیجی مستعد با تخصص‌های خاص در آسیب‌های اجتماعی و خانوادگی به مراکز آموزشی، مدارس و دبیرستان‌ها خبر داد و گفت: این اعزام‌ها جهت انس با دانش آموزان، آموزش و تربیت آنها و آشنایی‌شان با دین مبین اسلام انجام می‌شود.

*اعزام ۵۰۰  نفر از طلاب در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی

مسئول بسیج طلاب و روحانیون استان عنوان کرد: در سال ۹۷ بالغ‌بر پانصد نفر از  طلاب در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی دوره دیدند و اعزام این طلاب به مناطق آسیب‌پذیر از فعالیت‌های این سازمان بوده که با همکاری و هماهنگی با نواحی مقاومت بسیج و حوزه‌های محلی و اقشار این کار انجام شده است.

وی اضافه کرد: اعزام و حضور مبلغه های خواهر و مبلغین برادر در کاروان‌های راهیان نور به‌عنوان همکاری با نواحی مقاومت بسیج و حوزه‌های محلی و اقشار و هم‌چنین به‌صورت کاروان‌های جداگانه و اعزام به اردوهای راهیان نور از دیگر اقدامات این سازمان می‌باشد.

حجت‌الاسلام کیانی وظیفه سازمان بسیج طلاب را بیداری و آگاهی بخشی در وهله اول جهت طلاب و روحانیون و آشنایی آنها با شرایط زمان بیان کرد و گفت: تلاش در راستای منویات و نظرات رهبر انقلاب و خدمت‌رسانی جهت پیشرفت نظام و انقلاب از وظایفی است که امروز به عهده سازمان بسیج طلاب استان می‌باشد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha