شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
] نشست مشترک مسئولان سایت بلاغ و خبرگزاری حوزه

حوزه/ امروز روحانیت، بدون هیچ توقعی خدمات گسترده اجتماعی را انجام می دهد اما این خدمات کمتر دیده شده و نیازمند انعکاس بهتر این مقوله ایم زیرا معتقدیم که انعکاس روابط مردم و روحانیت و تقویت این امر به تقویت دیانت در جامعه منتهی می شود اما گاهی دستگاه های رسانه ای نسبت به این امر غفلت می کنند؛ به عنوان مثال حضور طلاب و روحانیون جهادی در موضوع زلزله اخیر از جمله این خدمات بوده است که متأسفانه صدا و سیما به درستی به آن نپرداخته است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، نشست مشترک مسئولان سایت بلاغ و خبرگزاری حوزه، عصر امروز در محل این خبرگزاری برگزار شد.

حجت الاسلام کریم زاد در این نشست اظهار داشت: سایت بلاغ از سه سال گذشته تاکنون فعالیت مستمر خود را قوت بخشیده و اطلاع رسانی تبلیغی از اهداف این پایگاه است.

وی ابراز داشت: در حال حاضر 300 گروه تبلیغی سنتی و 150 گروه تبلیغی نوین از سوی دفتر تبلیغات اسلامی مشغول به فعالیت بوده که ظرفیت مناسبی برای حوزه و روحانیت است.

مسئول سایت بلاغ خاطرنشان ساخت: در زلزله اخیر غرب کشور نیز سه گروه تبلیغی کودک و نوجوان، مددکاری و تبلیغ های جهادی وارد منطقه زلزله زده شده و فعالیت های مناسبی داشته اند.

حجت الاسلام کریم زاد تصریح کرد: امروز نخبگان تبلیغی خوبی در حوزه داریم که مهارت های مناسب علمی و سخنوری داشته و باید اطلاع رسانی مناسب تری از آنان صورت بپذیرد.

وی بیان داشت: راه اندازی سایت سخنوران، یکی از برنامه های ما بوده تا بتوانیم اطلاعات، کلیپ، نوشته هاو سایر برنامه های آنان را پوشش داده و اطلاع رسانی مناسبی داشته باشیم.

مسئول سایت بلاغ اظهار داشت: خوشبختانه خبرگزاری حوزه برنامه های مناسبی برای پوشش خبری و اطلاع رسانی از برنامه های مبلغان دارد و تقویت این روند میتواند پشتیبانی مناسب تری از امر تبلیغ را رقم بزند.

حسن صدرایی عارف، سردبیر خبرگزاری حوزه هم در این نشست گفت: جایگاه فعلی خبرگزاری حوزه مرهون زحمات و تلاش ده ساله مدیران قبلی است و دشواری های زیادی در این راه طی شده است که باید قدرددان آن باشیم.

وی افزود: در شرایط جدید، رویکردهای جدیدی را پیش روی خود قرار داده ایم که توجه به شبکه های مجازی از جمله این موارد است؛ حضور فعال در تلگرام، اینستاگرام و سروش به زبان های گوناگون، یکی از برنامه های این خبرگزاری است که در حال انجام است.

 سردبیر خبرگزاری حوزه خاطرنشان ساخت: ارتباط گیری با طیف های مختلف حوزوی و تولید هدفمند و پرگستره محتوا از دیگر برنامه های این خبرگزاری است که در این راستا ارتباط های خوبی انجام پذیرفته است.

این فعال رسانه ای تصریح کرد: توجه به بخش مولتی مدیا از دیگر رویکردهای این خبرگزاری است که در حال انجام بوده و می توانیم همکاری مناسبی با سایت بلاغ در این زمینه داشته باشیم.

صداوسیما فعالیت طلاب در خدمت رسانی به زلزله زدگان را خوب انعکاس نداد

صدرایی عارف بیان داشت: امروز روحانیت، بدون هیچ توقع و ادعایی خدمات گسترده اجتماعی را انجام می دهد که از جمله در زلزله اخیر همگان شاهد بودیم که طلاب جهادی سریعا در منطقه حاضر شدند اما خدمات روحانیت به جامعه کمتر دیده شده و نیازمند انعکاس بهتر و بیشتر این مقوله ایم زیرا معتقدیم که انعکاس روابط مردم و روحانیت و تقویت این امر به تقویت دیانت در جامعه منتهی می شود اما گاهی دستگاه های رسانه ای نسبت به این امر غفلت می کنند؛ به عنوان مثال حضور طلاب و روحانیون جهادی در موضوع زلزله اخیر  از جمله این خدمات بوده است که متأسفانه صدا و سیما به درستی به آن نپرداخته است.

وی اظهار داشت: راه اندازی کمپین های گوناگون در خبرگزاری حوزه از دیگر برنامه هاست که این روند با طرح صریح و بی پرده با آیت الله اعرافی آغاز کردیم و با پویش من هم اربعینی ام در ایام اربعین ادامه دادیم که هر دو، با استقبال دور از انتظار طلاب و مخاطبان همراه شد و این روند را ادامه خواهیم داد.

سردبیر خبرگزاری حوزه در پایان گفت: آماده همکاری با سایت بلاغ و بقیه مجموعه های حوزوی در انعکاس اخبار، مصاحبه ها، تصاویر و کلیپ های مبلغان حوزوی هستیم.

تصاویر/ نشست مشترک مسئولان سایت بلاغ و خبرگزاری حوزه

 

تصاویر/ نشست مشترک مسئولان سایت بلاغ و خبرگزاری حوزه

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha