شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تحول در حوزه

حوزه/ حجت الاسلام مینایی گفت: یکی از مسائلی که امروز باید به آن توجه داشت این است که تحول در حوزه به معنی فراموش کردن میراث غنی گذشتگان نیست، بلکه با گسترش آن ها، نیازهای امروز را هم باید پاسخ داد.

حجت الاسلام مهدی مینایی، امام جمعه مهاجران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان با اشاره به اهمیت بحث لزوم تحول در حوزه، گفت: لزوم تحول در حوزه بر هیچ کس پوشیده نیست، چرا که نیازهای جدید زندگی امروز این اقتضا را دارد.

وی ادامه داد: یکی از مسائلی که امروز باید به آن توجه داشت این است که تحول در حوزه به معنی فراموش کردن میراث غنی گذشتگان نیست، بلکه با گسترش آن ها، نیازهای امروز را هم باید پاسخ داد.

امام جمعه مهاجران ادامه داد: تحول در حوزه باید از چند جهت صورت گیرد از جمله آن ها متون، روش ها و تناسب آن ها با جامعه امروز بوده تا شاهد حوزه ای فعال و پویا باشیم.

وی تصریح کرد: یکی از مسایلی که باید در کنار پرداختن به متنون درسی همراه باشد، توجه به روحیه جهادی و انقلابی است که در جبهه جنگ نرم راهگشا خواهد بود.

حجت الاسلام مینایی اظهار کرد: برخی قبل از انقلاب مخالف اصل تشکیل حکومت اسلامی و انقلاب بودند و امروز هم با تریبون هایی که در دست دارند درصدد انقلاب زدایی در حوزه های علمیه هستند.

وی خاطرنشان کرد: جبهه مخالف فکری انقلاب با درک سطحی که از اسلام  داشته همواره در پی سنگ اندازی در مسیر انقلاب بوده تا جایی که در چهره مدافع دین  ظاهر شده و یکی از امور دینی که فقه حکومتی باشد را انکار می کنند.

امام جمعه مهاجران تصریح کرد: حوزه های علمیه پشت سر علمای ربانی و انقلابی که در راس آن ها امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری حرکت کرده و زندگی آن ها را برای خود الگو قرار دهند.

وی در پایان گفت: طلبه ها باید همراه آموزش متون درسی متداول در حوزه، از مسایل سیاسی و انقلابی غافل نشده و با روحیه جهادی تلاش کرده تا به یاری خداوند در جبهه جهاد فرهنگی پاسدار خوبی برای معارف اسلام و انقلابی باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha