شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
میلاد پیامبر اکرم (ص) در مقر جنبش امت لبنان برگزار شد

حوزه/ کمیته سنی "یاری مقاومت"، نشست فکر عاملی و جنبش امت لبنان مراسم جشنی را به مناسبت میلاد مبارک حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) در مقر جنبش امت برگزار کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، کمیته سنی "یاری مقاومت"، نشست فکر عاملی و جنبش امت مراسم جشنی را به مناسبت میلاد مبارک حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) در مقر جنبش امت و با حضور شخصیت های دینی، دیپلوماسی، سیاسی و اجتماعی برگزار کردند.

سید فضل الله

سید علی عبداللطیف‌فضل‌الله رئیس نشست فکر عاملی در این مراسم گفت: باید مسائلی را که موجب وحدت ما در الگوها و ارزش‌های محمدی است، مورد توجه قرار داد تا نمونه متمدن باشیم؛ چرا که هدف رسالت پیامبر اکرم (ص) این است که انسان مظهر ارزش های الهی باشد.

وی افزود: مقاومت یک محتوای فرهنگی، فکری و گفت‌وگویی در جهت خیر و صلاح همگی است و ما نیازمند شیوه سیدمحمدحسین فضل‌الله و شیخ عبدالناصر جبری و عملکرد آنها هستیم.

کشیش منطقه بنت جبیل

ویلیام نخله کشیش منطقه بنت جبیل گفت: ما از جنوب قداست و مقاومت و از کنار فلسطین آمدیم تا به شما، این مناسبت مبارک را تبریک بگوییم و تاکید کنیم: آنچه موجب وحدت ما می شود، ایمان است و پیامبران ما هدایت و ایمان به خداوند را به ما ارزانی داشتند.

وی افزود: ما در لبنان برای حق و فلسطین و به دلیل خیر، سعادت و پیشرفت تمامی انسان‌ها مقاومت خواهیم کرد.

 شیخ ماهر مزهر

شیخ ماهر مزهر رئیس کمیته سنی "یاری مقاومت" با تأکید بر اینکه کسانی که کلیساها و مساجد را منفجر می‌کنند، مسلمان نیستند، اشاره کرد: پیامبر اکرم(ص) ما را به محبت و وحدت دعوت کرده است.

وی افزود: دشمن در سال 1982 میلادی بعد از اینکه میان ما تفرقه افکند، توانست پیروز شود اما در سال 2006 ناتوان ماند و ما پیروز شدیم. ما اکنون در مرحله ای هستیم که آمریکا و اسرائیل تلاش می‌کنند، اسلامی را پایه‌ریزی کنند که مناسب آنهاست؛ به‌همین دلیل به‌کسانی که تلاش می‌کنند با دشمن صهیونیستی روابط‌شان را عادی کنند و با آن همسو شوند، هشدار می‌دهیم.

شیخ جبری

شیخ عبدالله جبری دبیرکل جنبش امت، گفت: امروز میلاد رسول اکرم(ص) را با چشمانی گریان، قلبی جریحه‌دار، بال‌هایی شکسته و آرمان‌هایی نابود شده، برگزار می‌کنیم.

وی ادامه داد: چگونه می‌توانیم جشن بگیریم و خوشحال باشیم در حالی که خون‌های‌مان ریخته و حقوق‌مان پایمال شده و خطرها ما را تهدید می‌کند و قبله اول‌مان غصب شده است و امور ما به دست دشمنان ماست؟

شیخ جبری افزود: شادی ما در میلاد رسول اکرم(ص) زمانی کامل می‌شود که در صحن مسجدالاقصی و کلیسای القیامة بعد از آزادی آن جشن بگیریم. شادی ما زمانی کامل می‌شود که امت بر مرزهایی که کشورهای‌مان را از هم پاشیده و وحدت ما را از هم گسسته گام گذارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha