پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام رهدار

حوزه/ حجت الاسلام رهدار، پژوهش را زیربنای تحول در حوزه دانست و گفت: برنامه های پژوهشی حوزه های علمیه و پژوهشگران حوزوی باید هماهنگ با نیازها و اولویت­ ها باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام احمد رهدار، امروز در اختتامیه جشنواره علامه حلی حوزه علمیه قزوین که درسالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزارشد، به اهمیت پژوهش در حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: یکی از تحولاتی که باید در نظام آموزشی حوزه رخ دهد، تحول در متون و همراهی آن با پژوهش است که خوشبختانه فعالیت های مناسبی در این راستا آغاز شده است.

رئیس مؤسسه مطالعات و تحقیقات اسلامی فتوح اندیشه افزود: ما در راستای تحول در حوزه برنامه های کوتاه مدتی را داریم که نتایج آن تا سال آینده مشخص خواهد شد، اما مباحث بلندمدت تری نیز مدنظر است که نیازمند زمان بوده و اقدامات مناسبی برای تحقق این موضوع آغاز شده است.

حجت الاسلام رهدار با بیان این که امروز یکی از مباحث مطرح انطباق جریان سازی با مقوله نیازسنجی است و برنامه های پژوهشی باید هماهنگ با نیازها و اولویت­ ها باشد، اظهار کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند تقویت مقوله پژوهش در مدارس علمیه هستیم، چرا که پژوهش یکی از راه های تحقق عملی تحول در حوزه است.

وی با تأکید براین که مسأله پژوهش همواره مورد توجه و تأکید علما و بزرگان دینی ما بوده است، خاطرنشان کرد:  پژوهش زیربنای مسائل علمی و آموزشی حوزه است که باید مورد توجه قرار گیرد، لذا اساتید  باید در کنار پرداختن به مسائل علمی و آموزشی، نسبت به تقویت فرهنگ پژوهش در حوزه تلاش کنند.

رئیس مؤسسه مطالعات و تحقیقات اسلامی فتوح اندیشه با بیان این که با اقدامات صورت گرفته در حوزه پژوهش مدارس ، شاهد رونق مناسبی در فعالیت های پژوهشی مدارس هستیم، خاطرنشان کرد: باید با برگزاری برنامه های مستمر و متنوع روند رو به رشدی در بخش های پژوهشی مدارس علمیه داشته باشیم.

وی با اشاره به این که در حال حاضر عزم مناسبی برای گسترش فعالیت های پژوهشی در مدارس علمیه وجود دارد، تصریح کرد: تأکید مجموعه مسؤولان حوزه در کشور نیز تقویت این مسأله در مدارس علمیه با بهره گیری از همه ظرفیت های موجود است.

حجت الاسلام رهدار با بیان این که با برگزاری مستمر جشنواره های استانی علامه حلی به طور حتم شاهد رونق فعالیت های پژوهشی در مدارس علمیه خواهیم بود، خاطرنشان کرد: جشنواره علامه حلی بستری را برای شناسایی استعدادهای پژوهشی در مدارس علمیه فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha