جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام ابراهیمی

معاون پژوهش حوزه علمیه قزوین، در اختتامیه جشنواره علامه حلی گفت: امروز تکلیف حوزویان این است که بر مدار پژوهش حرکت کنند تا بتوانند متناسب با نیازهای جامعه، پاسخگوی سؤالات و شبهات باشند و گره ای از مشکلات مردم را باز کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام سید مصطفی ابراهیمی، امروز در مراسم تقدیر از پژوهشگران جوان حوزه علمیه برادران وخواهران که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، به اهمیت پژوهش در حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: امروزه آثار پژوهشی زیادی تولید می شود که قابل مقایسه با گذشته نیست .

وی، اخلاص را اولین شرط موفقیت در عرصه پژوهش دانست و افزود: در طول تاریخ کتاب های زیادی راجع به فقه نوشته ششده، ولی چرا جواهر الکلام ماندگار می شود، بررسی زندگی صاحب جواهر ما را به موئلفه های اخلاص در عمل می رساند.

معاون پژوهش حوزه علمیه قزوین ادامه داد: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، هدایت عالمانه رهبری معظم انقلاب اسلامی و خون پاک شهیدان، امکانات پژوهش و تحقیق نسبت به گذشته بسیار پیشرفته است و یک محقق می تواند به منابع علمی دسترسی یابد و از آنها بهره برداری کند.

حجت الاسلام ابراهیمی تصریح کرد: امروز تکلیف حوزویان این است که بر مدار پژوهش حرکت کنند تا بتوانند متناسب با نیازهای جامعه، پاسخگوی سؤالات و شبهات باشند و گره ای از مشکلات مردم را باز کنند.

وی به استقبال طلاب حوزه های علمیه برادران و خواهران از جشنواره علامه حلی اشاره کرد و گفت: استقبال حوزویان از جشنواره که با ارسال آثار بیشتر و اشتیاق آنها همراه شد نشان از موفقیت نسبی جشنواره علامه حلی در تحقق اهداف خود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha