جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام عابدینی

نماینده ولی فقیه در قزوین گفت: بسیاری از پیشرفت‌هایی که برخی از کشورهای غربی در حوزه‌های مختلف علمی به دست آورده‌اند، به خاطر بهره‌مندی از منابع پژوهشی اسلامی است، زیرا مسلمانان و کشورهای اسلامی در دوره‌هایی پیشرفت عظیم علمی داشتند و سرآمد عصر خود محسوب می‌شدند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ،حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، امروز در  اختتامیه جشنواره علامه حلی که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: پیشرفت‌هایی که برخی از کشورهای غربی در حوزه‌های مختلف علمی به دست آورده‌اند، به خاطر بهره‌مندی از منابع پژوهشی اسلامی است، زیرا مسلمانان و کشورهای اسلامی در دوره‌هایی پیشرفت عظیم علمی داشتند و سرآمد عصر خود محسوب می‌شدند .

 امام جمعه قزوین به تشریح آیات قرآن و روایات در اهمیت کسب علم، دانش، تعقل و تفکر پرداخت و بیان داشت: پیشرفت‌های علمی مسلمانان در عصرهای گذشته به خاطر توجه به آیات قرآن و روایات بدست آمد و اگر امروز هم ما به این امر مهم توجه داشته باشیم، به نتایج و جایگاه مطلوبی دست پیدا خواهیم کرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: همانطور که قرآن کسانی که در مسیر تفکر، تعقل و اندیشه قرار می‌گیرند را تشویق می‌کند، کسانی که در این مسیر قرار نمی‌گیرند را نیز مؤاخذه کرده است چرا که تفکر و تعقل در آیات الهی نجات دهنده بشر خواهد بود.

وی با بیان اینکه انسان‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند، افزود: آن‌هایی که بدون تفکر و تعقل، دین و قرآن را پذیرفته‌ و آن‌هایی که با تفکر و تعقل، دین خدا را می‌پذیرند و اینگونه باور دارند که خداوند و آیات الهی حق است و در نهایت جایگاه ویژه‌ای نزد خدای متعال دارند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی به اهمیت برکت در کارها اشاره و تأکید کرد: موضوع برکت اختصاصی دین و مذهب ما است و در هیچ جای دنیا به این موضوع توجه نشده است و اگر در کارهای پژوهشی و علمی به آن توجه نکنیم همان راه دیگران را رفته‌ایم.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین به اهمیت برکت در نظام دینی اشاره و خاطرنشان کرد:  کتبی نظیر «جواهر»، «مفاتیح‌الجنان» و آثار علامه طباطبایی و علامه مجلسی به خاطر توجه به اهمیت برکت و زمینه‌هایی که یک کار را صاحب برکت می‌کند، جایگاه ویژه‌ای در دین پیدا کردند که همچنان هم به عنوان منابع عظیم دینی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی در پایان گفت: بحمدلله با تلاش‌هایی که صورت گرفته شاهدیم تحقیق و پژوهش بیش از گذشته در حوزه‌های علمیه مورد توجه قرار گرفته است و این روند آینده درخشانی را در حوزه تحقیق و پژوهش پیش روی حوزه های علمیه قرار خواهد داد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha