پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شیخ جعفر الشارقی از علمای بحرین

حوزه/ شیخ جعفر الشارقی طی سخنانی در یکی از مساجد شهر "جدحفص" در شمال بحرین از گرایش به ظلم و ظالمان انتقاد کرد و آن را مخالفت صریح با قرآن و ارشاد های رسول اکرم (ص) و اهل بیت (علیهم السلام) دانست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ جعفر الشارقی طی سخنانی در یکی از مساجد شهر "جدحفص" در شمال بحرین از تمایل و گرایش به ظلم و ظالمین انتقاد کرد و آن را مخالفت صریح با قرآن و ارشاد های رسول اکرم (ص) و اهل بیت (علیهم السلام) دانست.

شیخ  الشارقی با اشاره به قول خداوند متعال که می فرماید:« ولا تركنوا إلى الذين ظلموا فتمسّكم النار»، تصریح کرد:  آیات قرآنی بر حرمت هر نوع تمایلی به ستمگران دلالت دارند.

وی در ادامه با بیان این که، "الرکون" به معنی "تمایل قلبی" است که پایین ترین درجه همراهی با ظلم است، بر حرمت آن تاکید و نتیجه آن را گرفتاری در آتش دانست.

این عالم شیعه این سؤال را مطرح کرد: اگر با تمایل قلبی، وضعیت به این صورت است، پس چگونه خواهد بود زمانی که هم پا با ظالم حرکت کنی و با حکم وی علیه مردم و مظلومین همراه شوی.

شیخ الشارقی به یکی از روایات ائمه معصومین (ع) پرداخت که نسبت به حرمت ظلم و همراهی با ظالم و رضایت به ظلم هشدار می دهد.

در همین راستا، جمعی از اهالی شهر "جدحفص" بیانه ای صادر کرده و در آن اقدام برخی از افراد این شهر را  در دیدار با "حمد عیسی" حاکم بحرین در قصرش، محکوم کردند.

در این دیدار شیخ محمد طاهر المدنی سخنانی را بیان کرده و در بخشی از آن گفته است که او دستش را در دست "حمد" قرار می دهد و حمایتش را از تمامی اقدامات وی اعلام می کند و مدعی شده که او نماینده اهالی "جدحفص" و روستاهای اطراف است.

این بیانیه افرادی که خود را نماینده جد حفص و روستا های مجاور دانسته را " اشباه الرجال" (مردان مرد نما) توصیف کرده و اشاره کرده است: "حمد" جنایت های زیادی را علیه مردم مرتکب شده و به عرض و مقدسات آنان تعرض کرده است.

این بیانیه تاکید کرد: این دیدار همانند رصیدن بر روی زخم ملت و خیانت به خون شهدا است، به ویژه در سایه تجاوزات مداومی که کشور شاهد آن است؛ که از جمله آن ها تعرض به آیت الله شیخ عیسی قاسم و محاصره اجباری وی  است که منجر به وخامت وضعیت سلامت آیت الله شده و تا حد مرگ خاموش پیش رفته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha