پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حمایت از شیخ عیسی قاسم

حوزه/ حریری گفت: رژیم بحرین ممکن است در سر داشته باشد که به بهانه بیماری آیت الله عیسی قاسم، نقشه ای را که در این ۵۰۰ روز محاصره نتوانسته عملی کند به اجرا در آورد و آن هم اخراج ایشان از بحرین به بهانه مداوا ست. باید هوشیار بود ایشان به بهانه مداوا در خارج از کشور از بحرین اخراج نشود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، یاسر الحریری، نویسنده و تحلیلگر رسانه ای و سیاسی لبنان و مدیر شبکه اتجاه در خصوص وخامت وضعیت سلامت آیت الله عیسی قاسم گفت : نظام بحرین و مشخصا پادشاه بحرین کل مسئولیت صحت و سلامت آیت الله عیسی قاسم را برعهده دارند و طبق قوانین بین المللی و محلی هر وخامتی که در اوضاع سلامت ایشان حاصل شود از لحاظ قانونی و رسمی مستقیما متوجه نظام بحرین است؛ چرا که شیخ عیسی هم اکنون در اقامت اجباری قرار گرفته پس نظام مسئول هر پیشامدی ست که برای وی رخ دهد. همچنین علاوه بر پیگیری افکار عمومی این قضیه امکان پیگیری بین المللی دارند.

وی افزود: از سویی اکنون شاهدیم کشورهایی که داعیه حقوق بشر و حمایت از آزادی های دینی را دارند مانند عربستان، فرانسه، انگلستان و آمریکا تاکنون در قبال این مساله سکوت کرده اند، به چشم خود شاهدند که کار به جایی رسیده ست که بزرگترین رهبر جنبش های مسالمت آمیز دچار بحران سلامت شده است و این خبر در عالم پیچیده، اما همچنان ساکتند.

حریری گفت: از موسسه های حقوقی بین المللی، سازمان ملل، شورای امنیت، پزشکان بدون مرز، عفو بین الملل و همه موسسه های حقوق بشری خواهانیم امروز به طرف الدراز که منزل آیت الله عیسی قاسم در آن واقع است حرکت کنند تا از سلامت وی اطمینان حاصل نموده و شرایط ورود پزشکان مربوطه به منزل ایشان را فراهم کنند و در صورت نیاز ایشان را به بیمارستانی در داخل بحرین منتقل نمایند. تاکید می‌کنم بیمارستانی در داخل بحرین و هشدار می‌دهیم که رژیم بحرین ممکن است در سر داشته باشد که به بهانه بیماری آیت الله عیسی قاسم، نقشه ای را که در این ۵۰۰ روز محاصره نتوانسته عملی کند به اجرا در آورد و آن هم اخراج ایشان از بحرین به بهانه مداوا ست. باید هوشیار بود ایشان به بهانه مداوا در خارج از کشور از بحرین اخراج نشود؛ چرا که پیش از این تابعیت بحرینی ایشان سلب شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha