جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید صدرالدین قپانچی امام جمعه نجف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قپانچی در خطبه های نماز جمعه گفت: خطری که زندگی آیت الله عیسی قاسم رهبر دینی بحرین را تهدید می کند، مسئولیت آن به عهده دولت بحرین است که ایشان را مورد محاصره قرار داده است.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین سیدصدرالدین قپانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه که در حسینیه فاطمیه کبری ایراد شد، از آغاز مبارزه با فساد مالی و اداری استقبال و بر رفع کاهش حقوق کارمندان در بودجه سال 2018 تأکید کرد.

سید قپانچی به شکست سنگین داعش به دست نیروهای مجاهد اشاره کرد و گفت: این پیروزی‌ها لبخند بر لب عراقی‌ها می‌نشاند.

امام‌جمعه نجف‌اشرف خواستار رفع کاهش حقوق کارمندان در بودجه 2018 شد که پیشتر به حمایت از جنگ علیه داعش اختصاص داده می شد و در این خصوص اشاره کرد: با پایان جنگ علیه داعش، کشتار نظامی هم به پایان رسید و هم‌زمان قیمت هر بشکه نفت به سه دلار رسید؛ این در حالی است که صادرات نفتی عراق به بیش از سه میلیون بشکه در روز افزایش یافته است.

سید قپانچی از کشتار عشایری که گاه‌گاهی رخ می‌دهد، ابراز تأسف کرد و عشایر را به التزام به شرع و قانون اساسی دعوت کرد.

حجت‌الاسلام قپانچی در خصوص بحرین، گفت: خطری که زندگی آیت‌الله عیسی‌قاسم رهبر دینی بحرین را تهدید می‌کند، مسئولیت آن به عهده دولت بحرین است که وی را مورد محاصره قرار داده است.

وی افزود: این محاصره با هدف سرکوب کردن جنبش مردمی بحرین انجام می‌گیرد.

خطبه دینی

حجت‌الاسلام قپانچی برگزاری موفقیت آمیز مراسم عزاداری امام حسن عسکری(ع) را ستود و از ملت و دستگاه امنیتی که امنیت را برای زائرین برقرار کردند، تشکر کرد.

وی یادآور میلاد حضرت نبی‌اکرم (ص) شد و به فضایل ایشان اشاره کرد از جمله: اشرف مخلوقات و خاتم پیامبران است، اولین کسی که قدم در بهشت می‌نهد، کتاب او محفوظ و باطل بر آن وارد نمی‌شود، نسل، عترت و امت او با برکت است، حضرت مهدی(عج) از نسل ایشان است، شریعت ایشان والا و نورانی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha