جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید صدرالدین قپانچی امام جمعه نجف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی در خطبه های جمعه نجف اشرف، با تاکید بر اینکه نزدیکی روابط عربستان و عراق با وجود دخالت عربستان در امور دیگران، موفقیت آمیز نخواهد بود، خواستار مشارکت فعال مردم در انتخابات شد و از مسیحیان خواست به وطن خود برگردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی در خطبه های جمعه که در حسینیه فاطمیه کبری ایراد شد، با تاکید بر اینکه نزدیکی روابط عربستان و عراقی با وجود سیاست آن در دخالت در امور دیگران، موفقیت آمیز نخواهد بود، خواستار مشارکت فعال مردم در انتخابات شد و از مسیحیان خواست که به وطن خود برگردند.

سید قپانچی اشاره کرد: همانگونه که در میدان نظامی و جهادی پیروز شدیم، باید در میدان سیاست نیز پیروز شویم و این کار با مشارکت در انتخابات امکان پذیر است.

عربستان سعودی حامی داعش، تروریسم و تجزیه عراق است

وی در بخش دیگر از خطبه جمعه به بحران جاری کردستان عراق و درخواست ملت کرد در تغییر دولت اقلیم کردستان اشاره و تصریح کرد: حقوق کرد ها در چارچوب دولت فدرال و قانون اساسی است و نه در چارچوب تجزیه و جدایی.

امام جمعه نجف اشرف با تاکید بر اینکه نزدیکی روابط عربستان و عراق، با وجود سیاست عربستان در دخالت در امور دیگران موفقیت آمیز نخواهد بود، به اظهارات رئیس جمهور فراسه که از عربستان سعودی خواستار رفع محاصره یمن شد، اشاره کرد.

وی افزود: عربستان کمتر از آن است که به وحدت عراق دست یازی کند و آن را از هم بپاشد.

حجت الاسلام قپانچی ادامه داد: عربستان سعودی از داعش، تجزیه کردستان و تروریسم حمایت کرد و موفق نشد و امروز تلاش می کند که لباس جدیدی بپوشد اما باز هم موفق نخواهد شد.

خطبه دینی

حجت الاسلام قپانچی در خطبه دینی به ولادت امام حسن عسکری (ع)، شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و وفات حضرت معصومه (س) اشاره کرد و در خصوص میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) سخنانی را بیان کرد.

وی ادامه داد: هر حاکمی از بنی عباس که بر مسند نشست، امام عسکری (ع) را زندانی کرد و در زمان ایشان مشکلات و سختی های زیادی برای شیعیان بوجود آمد. دروغ ها و اکاذیبی بسیاری برای در هم شکستن شیعه منتشر شد و امام (ع) این مشکلات را از طریق فقها حل و فصل کرد.

سید قپانچی از مهاجرین مسیحی خواست به عراق بازگردند و گفت: ما از شما دفاع می کنیم همانطور که از خودمان دفاع می کنیم.

وی به کشف نزدیک به 62 گورستان دسته جمعی که تروریست های داعش در حق ایزدی ها مرتکب شدند، اشاره کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha