جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جلسه کارگروه تخصصی طرح تبلیغ نوین در موضوع خانواده

حوزه/ ماموریت مبلغان در فضای مجازی این است که اطلاعات مستند و مستدل را دسته بندی نموده و بر اساس ذائقه مخاطبین فضای مجازی محتوای متناسب را تهیه و در محیط های تبلیغی خود در فضای مجازی بارگذاری نمایند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، جلسه کارگروه تخصصی طرح خانواده با حضور استاد مشاور و روانشناس حجت الاسلام مهدی هادی و چهل و پنج نفر از سرگروه های تبلیغی در بخش های تبلیغ مجازی و مکتوب و هنری در اتاق جلسات معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.

در راستای ارتقای دانش تخصصی مبلغان و اجرای هرچه بهتر طرح خانواده در محیط های مختلف فضای مجازی و تبلیغ مکتوب و هنری، اداره تبلیغ مجازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم جلسه آموزشی و ارائه محتوای تخصصی برای سرگروه های تبلیغ مجازی و سرگروه های مکتوب و هنری که در موضوع سبک زندگی و خانواده اقدام به ارائه طرح نموده اند، برگزار کرد.

در ابتدا کارشناس طرح های اداره تبلیغ مجازی ، توضیحاتی در موضوع کلیات طرح خانواده ارائه داد.

وی گفت: طرح تخصصی خانواده با سه سرفصل ملاک و معیارهای قبل از ازدواج و انتخاب همسر، نکات مورد توجه در دوران نامزدی و مهارت های سال های آغازین زندگی تدوین شده است که هر کدام از این سرفصل ها دارای ریز موضوعاتی است که  در قالب طرح تخصصی خانواده به مبلغان فضای مجازی ارائه شده است.

کارشناس طرح های اداره تبلیغ مجازی در انتها به مهارت های ده گانه در موضوع خانواده با عناوین خودآگاهی ، همدلی ، ارتباط مؤثر، روابط بین فردی ، تصمیم گیری ، حل مسأله ، تفکر خلاق ، تفکر انتقادی ، توانایی حل مسأله ، توانایی مقابله با استرس اشاره کرد و برنامه ریزی شد تا مبلغان در یک حرکت هماهنگ نسبت به ایجاد محتوای متناسب با محیط های فضای مجازی اقدام نمایند.

سپس حجت الاسلام مهدی هادی با عنوان استاد مشاور و روانشناس، کلیات طرح خانواده را تبیین نمود و نسبت به مشکلات زوج های جوان در سال های آغازین زندگی توضیحاتی را ارائه کرد.

وی گفت: اطلاعات در فضای مجازی بصورت گسترده پخش می شود و این اطلاعات متضاد و متراکم در روان مخاطب تاثیر مستقیم می گذارد. مخاطبین فضای مجازی در رویارویی با این حجم اطلاعات دچار سردرگمی می شوند و گاهی با برداشت های غلط ، بنیان های خانواده متزلزل می گردد.

ماموریت مبلغان در فضای مجازی این است که اطلاعات مستند و مستدل را دسته بندی نموده و بر اساس ذائقه مخاطبین فضای مجازی محتوای متناسب را تهیه و در محیط های تبلیغی خود در فضای مجازی بارگذاری نمایند.

حجت الاسلام هادی گفت: امروز مخاطب فضای مجازی محتوای کوتاه و جذاب را می پسندد و مبلغان باید با توجه به ذائقه مخاطبان خود تولید محتوا نمایند.

وی مسائل خانواده را به چهار سرفصل اصلی بافت خانواده ، کارکرد خانواده ، آسیب های خانواده و مداخلات تقسیم بندی نمود.

حجت الاسلام  هادی در ادامه مسائل خانواده را توضیح داد و آسیب های درون خانوادگی را دارای دو بخش فردی و آسیب های ارتباطی بین افراد خانواده دانست و تذکر داد: همسران، وظایف یکدیگر را نمی دانند و گاهی خودشان را متعهد و مکلف به این وظایف نمی دانند فلذا دچار چالش می شوند و خانواده آسیب می بیند. تبین وظایف همسران با زبان هنر دیجیتال، در فضای مجازی توسط مبلغان مجازی می تواند به استحکام بنیان خانواده کمک زیادی بکند.

وی در انتهای جلسه به معرفی منابع معتبر در راستای موضوعات طرح تخصصی خانواده پرداخت و گفت: مبلغان مجازی با مراجعه به کتاب های آیت اله امینی از جمله کتاب تحکیم خانواده و کتاب رضایت زناشوئی نوشته حجت الاسلام عباس پسندیده و کتاب احکام الاطفال و ادلتها که توسط حجت الاسلام انصاری نوشته شده است، می توانند دسترسی به محتوای مستند و مستندل و متناسب با خانواده های ایرانی داشته باشند.

این مبلغ سایت های موسسات معتبر در موضوع خانواده را به مبلغان فضای مجازی معرفی نمود.

در انتها، مبلغان پرسش های خود را بصورت مکتوب و شفاهی مطرح کردند و حجت الاسلام هادی پاسخگوی سوالات مبلغان بود.

با توجه به تخصصی بودن طرح خانواده و گستردگی مباحث در این موضوع، سرگروه های تبلیغ مجازی درخواست ادامه این جلسات تا تبیین کامل طرح تخصصی خانواده را داشتند ، مقدمات ادامه این برنامه توسط اداره تبلیغ مجازی در دست اقدام قرار خواهد گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha