شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به اهمیت برگزاری جشن‌های هفته وحدت گفت: برگزاری مراسم جشن وحدت خاری در چشم دشمنان اسلام است و امروز با برگزاری چنین مراسمی تیر وحدت به قلب مشرکین و منافقین اصابت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی پیش از ظهر امروز در همایش بزرگ پیشگامان وحدت در جمع علمای شیعه و اهل سنت اظهار داشت:  خداوند متعال نیز عرض ارادت به محضر پیامبر اسلام (ص) و سایر پیامبران الهی را وظیفه دینی شمرده است

وی برگزاری هرچه با شکوه تر جشن‌های هفته وحدت را مورد تاکید قرار داد و افزود: برگزاری مراسم جشن وحدت خاری در چشم دشمنان اسلام است و امروز با برگزاری چنین مراسمی تیر وحدت به قلب مشرکین و منافقین اصابت می‌کند.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه پیامبر اسلام محور بزرگ وحدت بین شیعه و سنی است، گفت: هفته وحدت فرصت مناسبی است تا شیعه و سنی بیش‌ازپیش اتحاد و همبستگی خود را به جهانیان نشان دهند

وی با بیان اینکه وحدت جهان اسلام امروز بیش از هر زمان دیگری لازم و ضروری است، اظهار داشت: دشمنان اسلام به ویژه صهیونیست‌ها و استکبار جهانی امروز وحدت میان شیعه و سنی را مانند تیری زهرآگین به قلب و جان خود قلمداد می‌کنند و برای همین است که با راه‌اندازی جریان‌های منحرف کوشش می‌کنند در صفوف مسلمانان جهان تفرقه ایجاد کنند.

امام‌جمعه بجنورد با اشاره به اینکه جامعه‌ای که می‌خواهد سالم زندگی بکند و در پرتو قرآن و دستورات اسلام باشد، ضرورت و اولویت آن وحدت است، افزود: بعضی از سران کشورهای اسلامی به نوعی دست دوستی به طرف دشمنان اسلام و رسول‌الله می‌برند؛ این‌ها همان راهی را طی می‌کنند که سرانجامش شکست و نابودی است.

وی با بیان اینکه  قرآن مجید همه را به وحدت دعوت کرده و تاکید می کند که تفرقه آتشی است که انسان‌ها اگر وحدت نداشته باشند، درون آن قرار می‌گیرند، ادامه داد: خداوند متعال نیز در قرآن می‌فرماید «ای مردم از خدا و رسولش پیروی ببرید و نزاع نکنید و اختلاف نداشته باشید؛ زیرا اگر اختلاف داشته باشید سست می‌شوید».

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی اظهار داشت: اسلام می‌فرماید پرچم پرافتخار وحدت را همواره بر فراز نگاه داریم تا پیروزی همیشه نصیب جبهه اسلام باشد، نباید کافر برای کشور اسلامی تصمیم‌گیری کرده و آمریکا به کشورهای اسلامی زور بگوید و سلطه کند.

وی با بیان اینکه راهبرد جدید استکبار جهانی و دشمنان اسلام در منطقه نشان می‌دهد به طور رسمی به دنبال ایجاد تفرقه در منطقه است، خاطرنشان کرد: وحدت امت اسلامی از ضروریات است؛ چراکه هرجا مسلمانان ید واحد بودند و با هم وحدت و انسجام داشتند پیروز شده‌اند و هر جا دچار تفرقه بوده‌اند شکست خورده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha