یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
هفته وحدت

حوزه/ توان مسلمین در سایه وحدت و برادری است که منجر به هم افزایی و تقویت آنان در جهت مقابله هوشمند و اقتدارآمیز در مواجهه با نظام استکباری می گردد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، بی شک شرایط و جغرافیای سیاسی و اجتماعی دنیای اسلام در حاضر به گونه ای است که صحبت از تحکیم وحدت و همدلی در تقابل با دشمنانی که با اساس این دین و آیین ، به شدت سرِ ناسازگاری دارند، جزو ضروری ترین مسایل است.

گرچه به لطف الهی و به برکت رشادت و حماسه رزمندگان و خصوصاً شهدای مظلوم مدافع حرم، بساط داعش در حوزه سرزمینی و نظامی در شامات برچیده شد اما نباید از یاد ببریم که اندیشه و تفکر منحوس داعشی همچنان وجود دارد و اگر ما در زمینه تقویت وحدت ، کار اصولی و جدی انجام دهیم چه بسا تفکرات وهابی و داعشی هم راستا با اهداف نظام سلطه به تفرقه و نزاع مذهبی در جهان اسلام دامن بزنند که اگر این گونه شود بی شک رژیم صهیونیستی و حامیانش بیشترین سود را خواهند بُرد.

در حقیقت نوع و گوناگونی بسیاری از توطئه های دشمنان اسلام علیه این دینِ آسمانی و رهروان واقعی آن در طول تاریخ به ویژه در یکی دو قرن اخیر که قطب استکبار چهره تازه خود را رو کرده،‌ به روشنی ثابت کرده که یگانه راه مقابله با این قِسم توطئه های نرم و سخت ، تنها و تنها تمسک به گوهر وحدت اسلامی در پرتو اعتقاد راسخ به قرآن کریم،‌پیامبر رحمت و عترت طاهرینش است و بس.

جُز این اگر بود بزرگان و مصلحانِ بیدار جهان اسلام تا به این حد بر لزوم وحدت و پرهیز از تفرق و چنددستگی میان مسلمین تاکید نمی کرده و در راس آن ها امروز سکاندار حکیم و بیدار انقلاب، این چنین از لزوم حفظ و تقویت وحدت در عین پایبندی به اصول و چارچوب های مستحکم مذهبی و دینی اصرار نمی ورزیدند.

در این آنچه مسلم است این که بی تردید ایام ولادت سرتاسر نور نبی رحمت و مهربانی و هفته وحدت ،بهترین و مغتنم ترین فرصت است برای تبیین و تاکید مجدد بر این اصل بسیار کلیدی و اساسی.

اساساً حضرت رسول (ص) خود جزو محورهای اصلی چنین وحدتی است، چه آن که ازمنظرآن یگانه همه دوران ها ، عزّت و اقتدار همه جانبه مسلمین تنها در سایه هوشیاری ، وحدت و همبستگي آنان در برابر دشمن مشتركشان تحقق یافتنی است.

رسولِ عشق و مهربانی، حضرت خیرالانام(ص) وحدت را از راهبرد هاي بنيادين اقتدار امت اسلامي در کلیه زمان ها ومكان ها دانسته و براي برپایي و تحقق آن، تلاش هاي فراواني نمودند به گونه اي كه به یقین اقتدار و عزت جامعه نوپاي اسلامي در عصر رسالت، برآيندِ وحدت و راهكارهاي ارائه شده ازسوي ایشان ‌بوده است.

نکته حایز اهمیت دیگر هم این که لاجرم، حفظ انسجام و یکپارچگی مسلمانان، جدا از این که در آیات و روایات ما مورد تاکید فراوان واقع شده ، امر پسندیده ای است که مورد پذیرش تمام عقلای عالم نیز قرار گرفته ، به گونه ای که هر انسانی که از نعمت خرد و اندیشه برخوردار باشد، اتحاد، همدلی، یکپارچگی و همزیستی مسالمت آمیز را می ستاید و صدالبته تفرقه، اختلاف و جدایی را مذمت و نکوهش می کند.

از دیگر سو در فضای کلی دنیای اسلام که از دیرباز اختلافاتی وجود داشته و خواهد داشت ،آنچه مهم است و بایسته این که توان مسلمین در سایه وحدت و برادری است که منجر به هم افزایی و تقویت آنان در جهت مقابله هوشمند و اقتدارآمیز در برابر نظام استکباری شده و از این حیث، از سرمایه های مادی و معنوی قطب اسلامی در مواجهه نابرابر و ظالمانه با قطب ضداسلامی و شیطانی به درستی حراست می گردد.

سید محمد مهدی موسوی

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha