دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام رحیمیان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان گفت: امروز انواع و اقسام هجمه های فرهنگی و تهاجم فرهنگی استکبار دین و دیانت اسلام و به ویژه تشیع را هدف گرفته است اما به لطف صاحب الزمان(عج) جریان مهدویت و فلسفه ظهور مقابل این هجمه های ایستادگی کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن رحیمیان شامگاه سه شنبه در همایش تجلیل از بانیان و واقفان مسجد مقدس جمکران با عنوان « باران فیروزه ای » که در ساختمان 313 این مکان مقدس برگزار شد اظهارداشت: طبق آمار رسمی نهادهایی همچون استانداری در سال 84 مسجد مقدس جمکران به عنوان میعادگاه منتظران حضرت ولی عصر(عج) شاهد حضور یک میلیون نفر بود و در سال 92 بیش از 15 میلیون نفر و در پایان سال 93 بیش از 20 میلیون نفر از اقصی نقاط کشور و خارج از کشور به این مکان مقدس مشرف شده اند.

تولیت مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: آیا با وجود این همه هجمه های فرهنگی و اعتقادی که نسل جوان ما به ویژه بانوان را هدف گرفته است توانسته عاشقان و شیفتگان حضرت بقیه الله اعظم (عج) را دچار کم انگیزگی و لغزش کند؟ این آمارهای رسمی نشان می دهد که جریان مهدویت و فلسفه انتظار با سرعت و شتاب ارزشمندی در حال حرکت است و نکته مهم آنست که بیشترین سهم را بانوان در مساله دارند.

وی گفت: در همه آمارها حضور بانوان پر رنگ تر از آقایون بوده است و حتی مدت زمان حضور بانوان در مسجد بیش از آقایان می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین که به منظور تجلیل از بانیان و خیرین مسجد مقدس جمکران در ساختمان 313 این مسجد مقدس سخنرانی می کرد، اظهارداشت: تدبیر خاصی برای برگزاری این همایش در این شب نبود و مصادف شدن این مجلس با این شب پر برکت، خیر و رحمت الهی است.

تولیت مسجد مقدس جمکران در بخش دیگری از سخنانش با بیان روایتی از امام صادق(ع) گفت: حضرت فرمودند، زمانی که جهان را فتنه ها سراسر می گیرد، بر شما باد به قم و حوالی آن؛ صدها حدیث از ائمه معصوم(ع) درباره جایگاه و نقش شهر مقدس قم در آخرالزمان و تمهید مراحل ظهور وارد شده است.

وی با اشاره به پیشنیه تاریخی مسجد مقدس جمکران، گفت: بعد از بیش از 200 سال در سال 373 قمری، یعنی حدود 1070 سال قبل مسجد مقدس جمکران تأسیس می شود؛ امام زمان(عج) در آن روز جمعی از یاران خود را به سراغ حسن مثله جمکرانی فرستادند و او را از خواب بیدار کردند و به او ابلاغ کردند که حضرت حجت(عج) تو را فراخوانده است و به جایگاه این مسجد مقدس آمده و دستور احداث مسجد مقدس جمکران را صادر می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان خاطرنشان کرد: حضرت به حسن مثله می فرمایند، «به مردم بگو که به این مسجد اهتمام بورزند»که نشان دهنده رسالت جهانی این مسجد مقدس است؛ پس منظور از حوالی قم، مسجد مقدس جمکران است.

وی با تأکید بر اینکه مسجد مقدس جمکران پایگاه اولیای الهی است و پایگاه ارتباط ویژه همه بزرگان و اهل معنا بوده است، گفت: زمانی که ائمه معصوم(ع) سخنی می گویند، ناظر به کل تاریخ و فراتر از زمان و مکان است.

تولیت مسجد مقدس جمکران افزود: این مسجد با دستور و به نام امام زمان است اما در این مسجد مقدس، عبادت الهی انجام می شود؛ در نماز امام زمان(عج) نیز صد مرتبه ایاک نعبد و ایاک نستعین گفته می شود که مهترین اصل توحیدی است.

وی در ادامه بیان داشت: طبق آخرین آمار، در طول سال بیش از 20 میلیون نفر در این مسجد مقدس به اقامه نماز می پردازند و اگر فقط 10 میلیون از آن ها در طول سال نماز امام زمان خواهنده باشند یعنی در یک سال بیش از 2 میلیارد بار آیه ایاک نعبد و ایاک نستعین خوانده می شود.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان اظهار داشت: ساز و کار و ابزاری که دشمن با تهاجم فرهنگی ایجاد کرده، مثل پله برقی است که به سوی جهنم می رود؛ با این وجود استقبال و حضور مردم به مسجد مقدس جمکران هر سال بیشتر می شود.

حجت الاسلام رحیمیان بیان داشت: عمده تهاجم فرهنگی دشمن بر روی بانوان است و این در حالی است که جمعیت زنان در مسجد مقدس جمکران بیشتر از مردان است؛ تعداد زن هایی که سه شنبه شب ها از شب تا صبح در مسجد مقدس جمکران مشغول عبادت هستند، دو برابر مردان است.

تولیت مسجد مقدس جمکران تأکید کرد: امام زمان(عج) قلوب شما بانیان این مسجد مقدس را به خود جذب کرده است و ما اینجا هیچ کاره بوده ایم؛ خدای متعال، اهل بیت(ع) و به ویژه حضرت حجت(عج) به شخصه ناظر این عمل خیر شما هستند.

وی با تأکید بر اینکه اموال و مادیات دنیایی برای انسان باقی نمی ماند، تصریح کرد: پول و ثروتی که امروز داریم، بدون شک برای ما باقی نمی ماند و هر چه این ثروت را برای خداوند متعال نگه داریم، برای آخرت ما ذخیره می شود؛ آنچه وجه الهی پیدا کند برای انسان ماندگار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان تاکید کرد: اگر می خواهید روز قیامت دچار حسرت نشوید، که یکی از سخت ترین عذاب های قیامت است، در تجهیز، ساخت و توسعه مساجد شریک باشید، چرا که اجر و پاداش آن حتی بعد از مرگ نیز تا روز قیامت به شما می رسد و حسنه جاریه است.

تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: باید قدر این عمر را بدانیم و از هر فرصتی برای اندوخته آخرت بهره بگیریم.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha