جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد

حوزه/ رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه گفت: وضع معیشتی طلاب نگرانی های را ایجاد کرده است و به همین دلیل، لازم است، مسئولین توجه بیشتر به وضع معیشتی طلبه ها انجام دهند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید علی اکبر حسینی نژاد، پیش از ظهر امروز در گردهمایی طلاب و فضلای بوشهری مقیم حوزه علمیه قم که در مدرسه حضرت ولی عصر(ع) در قم برگزار شد، با اشاره به روایتی از  امام صادق(ع) که فرمود« آنچه را که باعث جذب قلب به دین می شود، اخلاق و تقوای الهی است» گفت: این مسئله نشان می دهد با پول نمی شود، مردم را به دین جذب کرد.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه با بیان اینکه منطقه بوشهر ازمناطق عالم خیز و اثر گذار و دارای مفاخر علمی در دوران قبل و بعد انقلاب بود افزود: متأسفانه بسیاری از این مفاخر در میان مردم خود، غریب مانده اند وکسی از خدمات علمی و فعالیت تبلیغی آنها خبرندارد به همین دلیل لازم است بستری فراهم  شود تا مردم و طلاب به بزرگان و عالمان منطقه بیشتر مطلع شوند. 

وی افزود: مسئله دیگر حضور طلاب درمنطقه برای تبلیغ و هجرت است، باید طوری سعی و برنامه ریزی کرد تا طلاب و مبلغین با حمایت مسئولین فرهنگی به مناطق، شهرها و روستا بروند و اجازه ندهند روستا و مساجد از مبلغین خالی بماند. 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد گفت: نکته دیگر وضع معیشتی طلاب است؛ این مسئله نگرانی های را برای طلاب ایجاد کرده است و به همین دلیل، لازم است مسئولین توجه بیشتر به وضع معیشتی طلبه ها انجام دهند.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه با بیان اینکه رسالت اصلی حوزویان تبلیغ است و این مسئله نباید مورد غفلت گیرد اظهار داشت: باید سعی کرد، طلبه های که توانمندی تبلیغ را دارند از این فرصت و ظرفیت نهایت بهره را ببرند.

40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha