شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام حق‌جو

حوزه/ نگاهی که الان نسبت به حقوق بشر وجود دارد و باعث پایمال شدن حقوق اولیه مسلمانان شده نگاه شعاری است؛ یعنی سازمان ملل نیامده حقوق مسلمانان فلسطین و یمن را دولت های جانی عربستان و اسرائیل بگیرد، چون این دولت ها وابسته به کشورهایی چون غرب می باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حق‌جو در گفت و گو باخبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به روز حقوق بشر گفت: دراسلام برای انسانها حقی تعیین شده و اگر نگاهی به قوانین دینی یندازیم، می بینیم که دین غنی از لحاظ حقوقی داریم.

این کارشناس اظهار داشت: ولی آنچه مایه تأسف است،‌این که  دنیا کمترین توجهی به مبانی حقوقی دینی ندارد و قدرتمندانی درگوشه و کنار دنیا جمع شده و حقوق بشری را نوشته اند که بعضا خودشان هم به دلیل نقصان و ضعف حقوق بشر به آن ارزشی قائل نیستند و کم توجه هستند.

این استاد مشاور حوزوی افزود: مسئله این است این حقوق ساخته شده در صورتی می تواند باری از مشکلات مردم دنیا و  مسلمانان بردارد که دست خوش حوادث و اتفاقات دولت های مستکبر قرار نگیرد.

وی عنوان کرد: نگاهی که الان نسبت به حقوق بشر وجود دارد و باعث پایمال شدن حقوق اولیه مسلمانان شده، نگاه شعاری است؛ یعنی سازمان ملل نیامده حقوق مسلمانان فلسطین و یمن را از دولت های جانی عربستان و اسرائیل بگیرد، چون این دولت ها وابسته به کشورهای غرب می باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حق‌جو گفت: امید است روزی فرا رسد همه مسلمانان  به حقوق خود برسند و از گردابی که دولت های قدرتمند برای مسلمانان درست کرده اند نجات پیدا کنند.

۴۰/۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha