جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست خبری ستاد اقامه نماز

حوزه/ مظفر با اشاره به ارسال بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ اثر به اجلاسیه سراسری نماز، از برگزاری این ۱جلاس ۳۰ آذرماه، با پیام مقام معظم رهبری، در استان هرمزگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران،  محمود مظفر، قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور در نشست خبری بیست و ششمین اجلاس سراسر نماز با موضوع  «نماز و فضای مجازی»، با اشاره به اقدامات این ستاد در ترویج فرهنگ نماز، گفت: بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز ۳۰ آذر ماه سال جاری در استان هرمزگان و با پیام مقام معظم رهبری آغاز خواهد شد.

وی با بیان این که فضای مجازی یکی از چالش های امروز جامعه می باشد، افزود: در نشست های مختلفی که با فعالان فرهنگی و اقشار مختلف مردم خصوصا خانواده ها داشتیم نسبت به حضور فرزندانشان در این شبکه ها ابراز نگرانی کردند و خواستار اقدامات فرهنگی ستاد در زمینه معارف نماز در فضای مجازی بودند.

مظفر ادامه داد: با توجه به اهمیت مسئله یکی از اقدامات ستاد با موضوع شیوه های دعوت به نماز در دستور کار قرار گرفت و سعی کردیم از فرصت فضای مجازی برای ترویج فرهنگ نماز استفاده کنیم.

قائم مقام ستاد اقامه نماز ادامه داد: با توجه به ظرفیت بالقوه ای که در فضای مجازی وجود داشت، در صدد برآمدیم از این منبع میلیونی که قائل به مکان و زمان نبوده و کم هزینه است و اکثر مخاطبین آن جوانان هستند، برای ترویج و تشر معارف نماز بهره ببریم.

وی با اشاره به آثار ارسالی به بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز، گفت:  ۲ هزار و ۸۵۵ اثر در موضوع نماز و فضای مجازی به دست ما رسیده است. ۷۰ درصد شرکت کنندگان از جوانان که مخاطبین اصلی می باشند، است. و ۶۰ درصد شرکت کنندگان را آقایان و ۴۰ درصد بانوان تشکیل می دهند، و ۲۰۰ شرکت و موسسه خصوصی در این زمینه تولید اثر داشته اند.

مظفر با اشاره به کیفیت آثار رسیده به دبیرخانه اجلاسیه سراسری نماز گفت: 286 اثر نمایشی و انیمیشنی، موشن گرافیک، گیف و ... و 455 اثر گرافیکی و نیز 152 اثر نرم‌افزار موبایلی و رایانه‌ای به دبیرخانه اجلاسیه ارسال شد.

قائم مقام ستاد اقامه نماز  عنوان داشت: فراخوان «نماز  و فضای مجازی» به منظور جریان‌سازی و نهضت تولید محتواهای متنوع در زمینه نماز و توزیع در بین مخاطبان  از جمله  برنامه‌های جانبی این اجلاسیه بود که با محورهای تولید محتوای نمازی برگرفته از آیات و روایات شامل آثار نمایشی(پویانمایی، موشن گرافیک، رئال، گیف)، طرح های گرافیکی(تابلو مقاله، پوستر، اینفوگرافیک)، پادکست‌های صوتی و استیکرهای نمازی  منتشر شد و بناست از برگزیدگان این فراخوان در اجلاسیه تقدیر شود.

مظفر با بیان این که 20 عنوان کتاب برای گروه ها و اقشار مختلف جامعه در موضوع نماز چاپ و منتشر شده است، خاطر نشان کرد: تولید ربات‌های نماز، دانشنامه‌های نماز، اپلیکشن‌های مختلف در مورد موضوع نماز، همچون مسجدیاب مانند مسیری که امکانات لازم برای معلولین داشته باشد و بتوانیم آن مسجد را به معلولان معرفی کنیم، انجام شده است.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر حضور مدیران ادارات در جمع نمازگزاران به طرح «مکنت» اشاره کرد، و اظهار داشت: ما دوره آموزشی طرح مکنت را با همکاری مرکز تخصصی نماز برای توجیه مدیران میانی و ارشد کشور همچون استانداران، فرمانداران، معاونین وزرا و دیگر مسئولین نسبت به اهمیت اقامه نماز در ادارات، از ابتدای امسال شروع کردیم و این دوره تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

مدیر عامل مجمع خیّرین مسجدساز در ادامه با تاکید بر  ساخت مساجد کم هزینه در کشور، گفت: در حوزه مسجد سازی نهضت عظیم مردمی را ایجاد کرده ایم و چنانچه به ازای هر نفر حداقل هزار تومان به این امر اختصاص یابد می توانیم در سال یکصد مسجد کوچک و کم هزینه بسازیم.

مظفر در پایان با اشاره به نقش کمک های مردمی در نهضت مسجدسازی، اظهار داشت: مردم شریف ایران می توانند با استفاده از کد *733*7*23# در این امر خیر مشارکت کنند.

وی افزود: یکی از راه‌های گسترش فرهنگ نماز، احداث مسجد در مناطقی است که مسجد کم است یا وجود ندارد بنابراین به دنبال آن هستیم تا ظرف سه یا چهارسال آینده با کمک مشارکت‌های مردمی، حدود هزار مسجد را احداث کنیم.  313/42.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha