سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
مسعود دریس

حوزه/ دریس با اشاره به دستاوردهای ستاد اقامه نماز در بستر فضای مجازی، گفت: در مجموعه فضای مجازی ستاد اقامه نماز کشور بیش از ۵ هزار محتوای نمازی در قالب‌های متنوع پاکدست‌ها، کتابچه‌ها، استیکرهای نمازی، موشن گرافیک‌ها، فیلم‌های کوتاه، کلیپ‌ها، پوسترهای نمایشگا‌هی و نشریات الکترونیک تولید شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، مسعود دریس مدیر روابط عمومی و امور استان‌های ستاد اقامه نماز کشور در نشست خبری بیست و ششمین اجلاسیه سراسری نماز با موضوع «نماز و فضای مجازی» با اشاره به اقدامات این ستاد نسبت به نشر و ترویج فرهنگ نماز در بستر فضای مجازی، گفت: هدف از نامگذاری این اجلاس تحت عنوان «نماز و فضای مجازی»، آموزش عمومی و فرهنگ سازی در جهت بالا بردن سواد رسانه‌ای نماز یاوران و گروه‌های مخاطب در رده های مختلف سنی و علمی بود.

وی افزود: همچنین هوشیار سازی مخاطبان در باره مخاطرات فضای مجازی، و افزایش انگیزه و بسیج عمومی مردم برای مقابله با مخاطرات این فضا و استفاده از ظرفیت‌های این حوزه، از دیگر اهداف ما از این نام‌گذاری بود.

دریس ادامه داد: ایجاد گفتمان سازی و استفاده حداکثری از فرصت فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و همچنین استفاده حداکثری از نیروها و تشکل‌های مردمی برای استفاده از فرصت‌ها در این فضای رقابتی و مقابله با تهدیدهای حوزه فضای مجازی از دیگر اهداف ما بود.

مدیر فضای مجازی بیست و ششمین اجلاسیه سراسری اقامه نماز عنوان داشت: حضور آگاهانه، عالمانه، مسئولانه، هوشمندانه و مقتدرانه در فضای مجازی و بسترسازی برای استفاده از توانایی‌ها و استعدادهای سرشار جوانان و نوجوانان غیور، مومن و متدین کشور از دیگر اهداف مهم در نامگذاری موضوع اجلاسیه «نماز و فضای مجازی» بود و سعی می‌کنیم با سیاست‌گذاری صحیح و اقدامات سنجیده و بدون از دست دادن زمان از حالت انفعالی خارج شده و یک حضور تأثیرگذار داشته باشیم و در نهایت منحر به تولید محتوای اسلامی، متقن و جذاب با توجه به اسناد بالادستی کشور و اهداف ستاد اقامه نماز شود.

دریس با اشاره به دستاوردهای ستاد اقامه نماز در بستر فضای مجازی، بیان داشت: ما در مجموعه فضای مجازی ستاد بر این باور هستیم که امروز آفلاین بودن در مقابل دشمنی که آنلاین است، جایز نیست. بنابراین در مقابل این دشمن منفعل عمل کردن و بدون شناخت واردشدن، مخاطرات بیشتری را برای فرهنگ اسلامی ایرانی به دنبال خواهد داشت. ولی حضور آگاهانه، هوشمندانه و تأثیرگذار و تولید محتوای اسلامی متقن و جذاب می‌تواند توطئه‌های دشمنان را خنثی نماید.

وی ادامه داد: در مجموعه فضای مجازی ستاد اقامه نماز کشور بیش از ۵ هزار محتوای نمازی در قالب‌های متنوع پاکدست‌ها، کتابچه‌ها، استیکرهای نمازی، موشن گرافیک‌ها، فیلم‌های کوتاه، کلیپ‌ها، پوسترهای نمایشگا‌هی و نشریات الکترونیک تولید شده است.

مدیر امور استان‌های ستاد اقامه نماز کشور افزود: به روز بودن محتواهای تولیدی و متناسب با نیازهای مخاطبین از جمله ویژگی‌های محصولات متنوع تولیدی در موضوعات نماز می‌باشد.

وی با اشاره به اهمیت نشر و تبلیغ محتواهای تولیدی، خاطرنشان کرد: در همین راستا مجموعه‌ی شبکه ملی مبلغین نمازی را تحت عنوان "پلاک هفده" راه اندازی کرده‌ایم. "پلاک هفده" متشکل از 400 مبلغ نماز که از سراسر کشور به صورت شبکه‌ای با هم در ارتباط هستند و در فضای مجازی به صورت مستمر نسبت به توزیع محتواهای تولیدی در کانال‌ها، سایت‌ها، وبلاگ‌ها و سایر شبکه‌های اجتماعی اقدام می کنند.

دریس اظهار داشت: تنها نشریه دیجیتال یا الکترونیکی با موضوع نماز تحت عنوان "قنوت" از دیگر محصولات مجموعه فضای مجازی ستاد اقامه نماز می‌باشد که آخرین شماره آن در فصل گذشته به همین موضوع یعنی نماز و فضای مجازی پرداخته است.

مدیر فضای مجازی بیست و ششمین اجلاسیه سراسری اقامه نماز عنوان داشت: با توجه به حضور اکثر جوانان در شبکه‌های اجتماعی یک ربات جامع تلگرامی تحت عنوان "جامع ترین ربات نمازی کشور" را راه اندازی کردیم که به آدرس SALAT51BOT@ در دسترس عموم قرار دارد. در این ربات بیش از 2000 محتوای اسلامی و جذاب و متناسب با نیاز مخاطب بارگزاری شده و قابل استفاده همه اقشار به ویژه جوانان و نوجوانان می باشد.

دریس در پایان با بیان این که فعالیت های فرهنگی ویژه‌ای توسط ستاد اقامه نماز در راستای ترویج معارف نماز در بستر فضای مجازی در حال وقوع است، گفت: یک ربات دیگری را تحت عنوان "ربات نماز نیوز" به آدرس @NAMAZIR طراحی و هم اکنون در شبکه های اجتماعی در دسترس عموم قرار دارد که با رویکرد اطلاع رسانی آخرین اخبار نمازی در کشور است. 313/42

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha