سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تصاویر/ اجلاسیه اساتید سطح یک حوزه علمیه قم-۲

حوزه/ اجلاس اساتید سطح یک حوزه علمیه قم با هدف تبیین موضوع «نقش اساتید در قرین‌سازی آموزش با پژوهش و تهذیب؛ با تأکید بر پژوهش» برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در این اجلاس که شامگاه چهارشنبه در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم برگزار شد، آیت الله مقتدایی، معاونان و مدیران مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و استادان سطح یک حوزه علمیه قم، حضور داشتند و آیت الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه، به سخنرانی پرداخت.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه عنصر اساسی در تربیت طلبه استاد است، گفت: مدیران و کارگزاران نظام حوزه، ریل‌گذار این مسیر هستند ولی آن‌کسی که پرچم تربیت و ساختن شخصیت طلبه را بر دوش گرفته است، استادان حوزه هستند.

در ابتدای این اجلاس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین واحدی مسئول دفتر هماهنگی امور مدارس قم، گزارشی از مراحل برگزاری اجلاس و همچنین نتایج پیش‌اجلاس اساتید ارائه کرد.

وی گفت: از نتایج مهم برگزاری پیش اجلاس، مطالبه استادان برای راه‌اندازی کارگروه‌هایی با هدف تجمیع پیشنهادها، نظرات و انتقادات آنان بود. پیگیری این خواسته به شکل‌گیری چند کارگروه منجر شد و استادان محترم، بنا به گرایش خود، با حضور در این کارگروه‌ها به گفت‌وگو و تبادل‌نظر پرداختند.

در این اجلاس، مخبرین کارگروه‌های تشکیل شده در پیش اجلاس، گزارشی از کارگروه‌های خود ارائه کردند.

حجج‌اسلام‌والمسلمین همتیان از کارگروه مطالبات آزاد اساتید، محیطی از کارگروه ایجاد انگیزه در طلاب، میرزایی از کارگروه مشاوره و هدایت تحصیلی، جلالزاده از‌ کارگروه بازنگری و بررسی متون درسی، جهاندیده از کارگروه بررسی سیستم مدرسه علمیه مطلوب، بنی عصار از کارگروه نقش اساتید پایه چهار تا شش در قرین سازی آموزش با پژوهش و رضایی از کارگروه نقش اساتید پایه یک تا سه در قرین سازی آموزش با پژوهش، مخبرینی بودند که گزارش‌های خود را ارائه کردند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha