جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سراج زاده

حوزه/ حجت الاسلام سراج زاده گفت: با توجه به گسترش آسیب‌های فکری، فرهنگی و اجتماعی، به ویژه تزلزل نظام خانواده و گسترش پدیده طلاق و اختلافات میان زوجین، ضروری است تا حوزه‌های علمیه بیشتر به مسئله پژوهش توجه کنند تا بتوانند به سؤالات و شبهات پاسخ داده و راهکارهایی را برای حل آسیب‌ها ارائه دهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» ازاصفهان، حجت‌الاسلام حسن سراج‌زاده، رئیس پژوهشکده الهیات و خانواده دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز هفته پژوهش، اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، شورای فرهنگ عمومی کشور با هدف ترویج فرهنگ پژوهش، روز ۲۵ آذرماه را به عنوان روز پژوهش معرفی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز هفته پایانی آذرماه را به عنوان هفته پژوهش نامگذاری کرد.

وی افزود: هدف از این نامگذاری، ترویج فرهنگ پژوهش در سطح کشور، ارتقاء جایگاه پژوهش و فعالان این عرصه، تشویق و ترغیب پژوهشگران به تولید و توسعه هر چه بیشتر علم، تبیین وضعیت موجود و آینده پژوهش در مراکز پژوهشی، شناسایی و عرضه یافته‌های پژوهشی و ایجاد فضای تعاملی میان پژوهشگران و واحدهای پژوهشی به منظور آشنایی با نتایج تحقیقات یکدیگر است و در این راستا، فعالیت‌های پژوهشی منتشر شده و از پژوهشگران و پژوهش‌های برتر تقدیر به عمل می آید.

حجت‌الاسلام سراج‌زاده با بیان اهمیت و ضرورت پژوهش، گفت: یکی از اساسی‌ترین نیازهای هر کشور برای پیشرفت و توسعه و تولید علم این است که تحقیق و پژوهش محور فعالیت‌ها قرار گیرد. در واقع مراکز پژوهشی به منظور کمک به تولید و توسعه علم و پاسخگویی به سوالات و شبهات و نیازهای موجود در عرصه‌های مختلف تاسیس شده‌اند.

وی تصریح کرد: با توجه به گسترش آسیب‌های فکری، فرهنگی و اجتماعی، به ویژه تزلزل نظام خانواده و گسترش پدیده طلاق و اختلافات میان زوجین، ضروری است تا حوزه‌های علمیه بیشتر به مسئله پژوهش توجه کنند تا بتوانند به سؤالات و شبهات پاسخ داده و راهکارهایی را برای حل آسیب‌ها ارائه دهند.

رئیس پژوهشکده الهیات و خانواده دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در پایان گفت: با توجه به گسترش آسیب‌های ناشی از فضای مجازی، ضرورت پژوهش‌های دینی بیش از پیش احساس می‌شود، ضمن این که برخی از راه‌حل‌های پیشنهادی با رویکرد دینی ارائه نشده  و در واقع با رویکرد دینی بهتر می‌توان به آسیب‌ها پرداخت، لذا آنچه اهمیت دارد، تولید و توسعه علم به ویژه با رویکرد دینی به جای  استفاده صرف از نتایج تحقیقات دیگران است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حسین IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    0 0
    چقدر کتابتون مشکلات بنده رو با همسرم رفع کرد سپاس فراوااااااااااااان