جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محبی

حوزه/عضو شورای حوزه علمیه قزوین با اشاره به این که وحدت حوزه و دانشگاه در مجموع راضی‌کننده نیست، گفت: باید جایگاه وحدتِ حوزه و دانشگاه برای رسیدن به توسعه فرهنگ دینی مورد بررسی قرار گیرد و زمینه لازم برای تبادل فکری و علمی بین این دو نهاد ایجاد شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام محمد محبی، صبح امروز در نشست هم اندیشی اساتید حوزه علمیه قزوین با دانشگاهای استان، به روز وحدت حوزه ودانشگاه اشاره کرد و گفت:  وحدت حوزه و دانشگاه می‌تواند اولویت‌های بیان شده از سوی مقام معظم رهبری باشد، چراکه هم حوزه و هم دانشگاه هر دو خود را مخاطب رهبری می‌دانند و در برابر فرمایشات معظم له مسئول می‌دانند و هر دو باید منویات و مطالبات ایشان را اجرایی کنند.

وی خاطرنشان کرذد: وحدت حوزه و دانشگاه در مجموع راضی‌کننده نیست، چون همه دانشگاه‌ها و شهرها مثل هم‌ نیستند، البته در برخی دانشگاه‌ها موفقیت بیشتر و در برخی جاها کمتر و در جاهای دیگر نگران کننده است.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: حوزه های علمیه به عنوان اصلی ترین ارکان مرکز تربیت نخبگان دینی از ابتدای ظهور اسلام، در دوران ائمه اطهار(ع) و پس از آن همواره مورد توجه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: پیوند حوزه و دانشگاه ثمراتی خواهد داشت که تنها عاید فارغ التحصیلان نخواهد بود، چرا که دستاوردهای این پیوند شامل حال تشنگان علوم روز هم می شود، بنابراین پاسخگویی به سؤالات با تکیه بر آرمان های دینی و قرآنی حرکتی است که می تواند در مقابل تهاجم فرهنگی و فکری دشمن همچون سدی استوار ایستادگی کند.

حجت الاسلام محبی با بیان این که فضای معنوی و فرهنگی حاکم بر مراکز آموزش عالی کشور از دستاوردهای وحدت حوزه و دانشگاه است، گفت: در شرایط کنونیِ که فرهنگ و آموزه‌ های ضد ارزشی غرب در حال تهاجم به سایر کشورهاست، ضرورت توسعه فرهنگ دینی و گسترش تعالیم اخلاقی در جامعه بیش از گذشته احساس می شود.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین بیان داشت: باید جایگاه وحدتِ حوزه و دانشگاه برای رسیدن به توسعه فرهنگ دینی مورد بررسی قرار گیرد و زمینه لازم برای تبادل فکری و علمی بین این دو نهاد ایجاد شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha