جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام حسن اسفندیاری - مدیر حوزه علمیه امام صادق چالوس

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) چالوس با بیان اینکه حوزه و دانشگاه در گسترش مفاهیم علمی و معارف عمیق دینی نقش بسیار مهمی بر عهده دارند، گفت: این دو مسئله مهم، همواره جزء آرمان‌های مشترک حوزه و دانشگاه در چهار دهه اخیر بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام حسن اسفندیاری، مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) چالوس، امروز در نشستی مشترک با مسئولان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان با بیان اینکه حوزه و دانشگاه در گسترش مفاهیم علمی و معارف عمیق دینی نقش بسیار مهمی بر عهده دارند، گفت: این دو مسئله مهم همواره جزء آرمان های مشترک حوزه و دانشگاه در چهار دهه اخیر بوده است.

وی با بیان اینکه این رویداد ارزشمند حاصل خط فکری حضرت امام خمینی(ره) است که باید در راستای ترویج و تحکیم آن تلاش شود، افزود: باید از همه ظرفیت های موجود برای تحقق آرمان های امام راحل و مقام معظم رهبری در کشور بهره گرفته شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان اینکه روز بیستوهفتم آذر یادآور عروجِ سرخِ مجاهدی خستگیناپذیر است، افزود: آیتالله مفتح از پیشروان اندیشه وحدت حوزه و دانشگاه بود که در راه تحقق این امر، تلاش های ارزشمندی داشت.

حجت الاسلام اسفندیاری با بیان اینکه امروز حوزه و دانشگاه به عنوان دو بال پیشرفت و تعالی انقلاب اسلامی بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت و همدلی هستند، افزود: فاصله میان این دو مرکز مهم علمی کشور مهمترین خواسته دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی است.

وی با بیان اینکه با نگاهی به تاریخ پرفراز و نشیب کشورمان متوجه میشویم که عالمان دینی همواره سرپرستی و هدایت جامعه را بر عهده داشته و در حوادث و بهویژه مبارزات مردم علیه طاغوت پیشاپیش مردم به قیام برخاستهاند، خاطرنشان کرد: با پیروزی انقلاب و تشکیل حکومت اسلامی و پدید آمدن افقهای جدید، تکلیف سنگینتری بر عهده حوزویان قرار گرفته است.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) چالوس تصریح کرد: روحانی و دانشجو با درک موقعیت حساس و مهم خود همواره نقش خود را در انقلاب حفظ کردند و پیشاپیش سایر اقشار برای ایفای تکلیف خویش وارد عمل شده اند و به دلیل اهمیت نقش این دو قشر در هدایت جامعه است که وحدت میان آنها همواره مدنظر امام راحل و مقام معظم رهبری بوده است.

حجت الاسلام ابراهیمی ادامه داد: وحدت حوزه و دانشگاه، راهبرد اساسی امام خمینی(ره) برای تحقق اسلام ناب محمدی است و بدون این وحدت، انقلاب اسلامی کم فروغ است. همچنین وحدت و همکاری این دو پایگاه فکری و فرهنگی جامعه برای حفظ فرهنگ اصیل اسلامی در مقابل هجوم ارزشهای غربی ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: وحدت و همکاری میان این دو نهاد، نه یک وحدت فیزیکی و شکلی، بلکه تقارب و یکیشدن در مبانی معرفت شناختی، ارزشهای فرهنگی و دغدغهها و حساسیتهای سیاسی و اجتماعی است که باید برای استمرار آن تلاش شود.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) چالوس با اشاره به اینکه حوزه های علمیه در طول تاریخ مهد پرورش عالمان و بزرگان دینی جامعه بودند، گفت: نقش تربیتی و همچنین رهبری حرکت های بزرگ اسلامی را نمیتوان از حوزه جدا کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان اینکه امروز مسئولیت حوزه های علمیه نسبت به گذشته بسیار سنگینتر است، افزود: نقشآفرینی حوزه و روحانیت در عرصهها و صحنههای مختلف این انقلاب، موجب تلاش دشمنان برای انزوای این نهاد ارزشمند و مقدس شده است.

وی با اشاره به اینکه امروز انتظار از حوزویان و دانشگاهیان بیش از گذشته است، افزود: وحدت عملی حوزه و دانشگاه، راهبردی مهم در برابر هجمه ها و توطئه های دشمنان علیه انقلاب و آرمان های اصیل اسلامی است.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) چالوس در پایان از آمادگی این مدرسه برای تعامل بیشتر با مراکز دانشگاهی به منظور تحقق وحدت عملی تأکید کرد و افزود: حوزه های علمیه همواره در جهت تحقق آرمان های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری پیشگام هستند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha