پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دکتر موسوی خانی

حوزه/ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین گفت: یکی از ثمرات عینی وحدت حوزه و دانشگاه، شتاب گرفتن روند اسلامی‌شدن دانشگاه‌هاست که البته این مهم، فقط با کار شعاری و دستوری محقق نمی‌شود، بلکه قبل از هر امر، نیاز به وجود نخبگانی دارد که دغدغه دین داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، دکتر مرتضی موسیخانی، امروز در هماندیشی حوزه و دانشگاه که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه امام صادق(ع) قزوین برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهید محمد مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: وحدت حوزه و دانشگاه یکی از دغدغههای مهم نخبگان علمی است و باید در این زمینه حرکت‌های بیشتر و بهتری انجام شود.

وی با اشاره به اینکه حوزه و دانشگاه علاوه بر تولید علم و دانش، باید فرهنگ دینی و اعتقادی و ارزش‌های معنوی را در جامعه گسترش دهند، افزود: حوزه و دانشگاه همواره در طول تاریخ پیوند جدی داشته ‌اند و تداوم این وحدت، به معنای وحدت حوزه و دانشگاه، در گرو پیوند ناگسستنی دین با علم است.

موسیخانی با بیان اینکه بازگشت به هویت دینی و انقلابی و تولید علوم انسانی بومی بر اساس مبانی دینی از جمله برکات و دستاوردهای وحدت عملی میان حوزویان و دانشگاهیان است، تصریح کرد: یکی از ثمرات عینی وحدت حوزه و دانشگاه، شتاب گرفتن روند اسلامیشدن دانشگاه‌هاست که البته این مهم، فقط با کار شعاری و دستوری محقق نمی‌شود، بلکه قبل از هر امری، نیاز به وجود نخبگانی دارد که در حقیقت، دغدغه دین داشته باشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین تصریح کرد: مسیری که شهید آیت الله مفتح به همه ما در این خصوص نشان داد، راهی است که می‌تواند به موفقیت مادی و معنوی جامعه و نظام اسلامی کمک کند.

موسیخانی تصریح کرد: همکاری عملی حوزه و دانشگاه در نهایت به سود اسلام و در راستای اهداف متعالی نظام اسلامی است.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha