شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
آیت الله طبرسی-نماینده ولی فقیه در مازندران

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که بدون وحدت حوزه و دانشگاه نهضت عظیم انقلاب اسلامی به پیروزی نمی رسید، گفت: هر گونه کارشکنی در مقابل وحدت حوزه و دانشگاه کمک به توطئه و همراهی دشمنان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز در همایشی که با حضور جمعی از حوزویان و دانشگاهیان در ساری برگزار شد، وحدت حوزه و دانشگاه را عامل رستگاری جامعه دانست و گفت: اسلام مخالف حزب گرایی و اختلاف در جامعه بوده و همواره بر ضرورت وحدت در میان آحاد جامعه به ویژه نخبگان تأکید دارد.

وی، تفرقه و عدم وحدت حوزه و دانشگاه را خواست اصلی دشمنان نظام اسلامی دانست و افزود: در دوره حکومت رضاخان، دولت حاکم وقت همه تلاش خود را برای تفرقه بین حوزه و دانشگاه به کار گرفت و این تفرقه در آن مقطع به اوج خود رسیده بود.

امام جمعه ساری با بیان این که تفرقه میان حوزه و دانشگاه اثرات و تبعات منفی بسیاری برای جامعه در پی خواهد داشت، تصریح کرد: اختلاف این دو رکن اساسی و مهم انقلاب، کشور را از رسیدن به اهداف متعالی انقلاب دور خواهد کرد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که بدون وحدت حوزه و دانشگاه نهضت عظیم انقلاب اسلامی به پیروزی نمی رسید، افزود: امروز نیز رمز ماندگاری انقلاب اسلامی وحدت و همبستگی حوزه و دانشگاه در همه زمینه ها است.

آیت الله طبرسی، تحکیم وحدت میان حوزه و دانشگاه را یکی از بزرگترین آرمان های انقلاب اسلامی برشمرد و ادامه داد: هر گونه کارشکنی در مقابل وحدت حوزه و دانشگاه کمک به توطئه و همراهی دشمنان است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که وحدت حوزه و دانشگاه از جمله مهم‌ترین راهبردهای انقلاب فرهنگی است، ادامه داد: نقش حوزویان در حرکت جامعه و سرنوشت آن در پیشبرد جامعه قابل توجه است و در همه عرصه های انقلاب این روحانیان بودند که در دفاع از انقلاب و ارزش های دینی پیشگام بودند.

رییس شورای فرهنگ عمومی مازندران در ادامه با بیان این که وحدت حوزه و دانشگاه برای تحقق اسلام ناب باید با هم بیشتر تقویت شود، تصریح کرد: این وحدت باید از حالت شعار خارج و به عمل مبدل شود.

آیت الله طبرسی با تأکید براین که وحدت و همبستگی عمومی در جامعه موجب عقب نشینی دشمنان در برابر انقلاب خواهد شد، گفت: وحدت در کشور امنیت، آسایش و آرامش را در کشورمان ایجاد خواهد کرد و بروز برخی بحران ها به شدت جلوگیری می کند.

وی با تأکید بر این که وحدت حوزه و دانشگاه مسأله ای ارزنده بوده که اثرات بسیاری برای جامعه دارد، بیان داشت: سالروز شهادت آیت الله مفتح یک نماد و نشانه بوده که باید برای همیشه وحدت حوزه و دانشگاه وجود داشته باشد تا توطئه های دشمنان خنثی شود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که وحدت حول محور مقام معظم رهبری زمینه ساز تعالی نظام اسلامی است، بیان داشت: وحدت باید در میان آحاد جامعه و بر حول محور رهبر معظم انقلاب باشد.

امام جمعه ساری با اشاره به این که وحدت در بین آحاد جامعه آثار ارزنده ای دارد، ادامه داد: مردم در جنگ تحمیلی حول محور ولایت بودند و این در حالی بود که دشمنان حول محور طاغوت قرار داشتند.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که در حال حاضر ابتکار طرح وحدت حوزه و دانشگاه برای آن است که الگویی برای مردم جهان باشد، خاطرنشان کرد: ثمره وحدت ایجاد ملتی با رشد علمی، اخلاقی و فرهنگ دینی و علمی است.

 رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که ملتی که علم و تعهد و شناخت دینی داشته باشد، در آن روح نشاط حاکم می‌شود و ترسی از زیر بار رفتن استکبار ندارند، خاطرنشان کرد: تقویت علم و دین در مراکز علمی کشور می تواند کشور را از توطئه های دشمنان مصون بردارد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha