پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مجموعه ۲ هزار آثار باستانی اسلامی در ترکیه مرمت و نگهداری می شود

حوزه/ یک انجمن اسلامی در ترکیه، به‌طور داوطلبانه اقدام به جمع‌آوری و مرمت یک مجموعه آثار اسلامی با بیش از دو هزار اثر باستانی کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از آناتولی، یک انجمن اسلامی در ترکیه بیش از دو هزار آثار باستانی مرتبط با تاریخ اسلام را جمع آوری، نگهداری و مرمت می کند.

نگهداری و مرمت این آثار توسط یک کارشناس داوطلب در یک استودیوی تحت نظارت مقامات محلی در استانبول انجام خواهد شد.

به گفته یکی از اعضای انجمن بین المللی «سادات و شریفان»، آثار اسلامی ارزشمندی در میان این آثار وجود دارند. از میان این آثار می‌توان به دسته موی معروف مربوط به حضرت محمد پیامبر اسلام(ص)، دعوت نامه‌ای مهروموم شده توسط ایشان برای دعوت به اسلام، حلقه ایشان، پوشش متعلق به تابوت حضرت موسی(ع) و تسبیح یوسه الکرانی، فرد یمنی مسلمانی که با وجود هم عصر بودن با پیامبر بدون دیدار با ایشان به دین اسلام گروید، به چشم می خورند.

به گفته وی، تعداد آثار باستانی مربوط به تاریخ اسلام با همکاری مردم هر روز افزایش می یابند و داوطلبان از ترکیه و سراسر دنیا در توسعه این مجموعه اسلامی کمک‌ رسانی می کنند.

صحت این آثار باستانی توسط یکی از کارشناسان آثار باستانی تأیید شده است.

این انجمن به‌طور داوطلبانه، این آثار را مرمت و نگهداری می کند و نسبت به آنها اعلام مالکیت نکرده است. همچنین قرار است در ایام ماه مبارک رمضان،‌ از مسلمانان برای بازدید از این آثار دعوت شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha