پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
اخبار فرهنگی

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعه‌الزهرا(س) تصریح کرد: بی‌تفاوتی یا کم‌تفاوتی نسبت‌به ولنگاری فرهنگی در جامعه، خطر جدی است که آسیب‌های بسیاری به‌همراه دارد.

دکتر زهرا تاجیک در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به هشدارهای جدی و دلسوزانه رهبر فرزانه انقلاب در سال‌های اخیر نسبت به گسترش تهاجم فرهنگی دشمن و آثار شوم آن در جامعه ابراز داشت: مقام معظم رهبری در سال های اخیر به خصوص از بحث نفوذ فرهنگی و ولنگاری فرهنگی سخن گفته اند و این نشان می دهد که خطرات ناشی از این مسائل بسیار جدی است و ما نباید به آنها بی‌تفاوت یا کم‌تفاوت باشیم.

وی با بیان اینکه بی‌تفاوتی به مسئله ولنگاری فرهنگی، هویت انقلابی و دینی جامعه ما را تهدید می کند، افزود: راه مقابله با ولنگاری فرهنگی در درجه اول، حساسیت و دغدغه مندی مردم و مسئولان است و اینکه همه به تقویت روحیه دینی و انقلابی در سطح جامعه اهتمام داشته باشیم.

این استاد حوزه علمیه خواهران همچنین بر لزوم تعمیق باورهای دینی و انقلابی مردم به ویژه نسل جدید به منظور مقابله با گسترش ولنگاری فرهنگی در جامعه تأکید کرد و گفت: ما چنانچه بخواهیم امنیت روانی و فرهنگی جامعه در حد مطلوبی باشد و به مقابله با ولنگاری فرهنگی بپردازیم، مهم‌ترین کار، تقویت اعتقادات و باورهای دینی مردم است و اینکه به درستی به شبهات موجود در جامعه با رویکرد اخلاق مدارانه پاسخ دهیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: امروز دشمن، فرهنگ و باور و اعتقادات دینی جامعه را نشانه رفته، چه آنکه می داند اگر اعتقادات اسلامی و فرهنگ و هویت انقلابی وجود نداشته باشد، خیلی راحت می‌تواند اهداف و برنامه‌های از پیش‌تعیین شده خود را در قبال جامعه ما اجرایی کند و نفوذ فرهنگی خود را افزایش دهد.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha