پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
عطا محمد نور عضو هیات رهبری حزب جمعیت اسلامی افغانستان:

حوزه/ محمد اسماعیل خان، عضو هیات رهبری حزب جمعیت اسلامی در پی تغییرات اخیر در افغانستان، به حکومت هشدار داد که اگر به خواست جمعیت اسلامی توجه نشود، عواقب جبران ناپذیری در پی خواهد داشت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، چند روز قبل رئیس جمهور کشور حکم استعفای "عطا محمد نور"، والی سابق بلخ را تائید کرد و به جای او انجینر داود، یکی دیگر از اعضای حزب جمعیت را به عنوان والی بلخ معرفی کرد.

اکنون، "محمد اسماعیل خان"، رهبر جهادی در غرب کشور و عضو رهبری حزب جمعیت اسلامی به حکومت هشدار داد که اگر به خواست آنان توجه نشود، کشور با بحران روبرو خواهد شد.

اسماعیل خان صبح امروز در یک نشست خبری در اقامت‌گاهش به خبرنگاران گفت که برکناری عطامحمد نور باعث گسترش نفوذ طالبان و داعش، فراهم شدن زمینه فساد و تقویت سیاست حذف از سوی حکومت در اذهان مردم خواهد شد.

او گفت که حکومت وحدت ملی نباید جمعیت اسلامی که در حکومت سهم دارد را نادیده بگیرد.

این رهبر جهادی در غرب کشور گفت: در حالی که عملا حکومت در تقابل بین خودی قرار دارد و معاون اول رئیس جمهور در تبعید به سر می‌برد، اگر حکومت به پیمان اول خود(حکومت ۵۰ درصدی) پایبند نباشد، باعث بروز فاجعه‌ی دیگری خواهد شد که جبران ناپذیر است.

اسماعیل خان تاکید کرد رئیس جمهور باید اجازه دهد عطامحمد نور به کارش به عنوان والی بلخ ادامه دهد، زیرا این حکومت با مصلحت به وجود آمد و آقای نور یکی از طرف‌های اصلی آن است.

وی تاکید کرد که حذف عطا محمد نور، حذف یک شخص نیست، بلکه حذف یک حزب قدرتمند است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha