جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
وزیر ارشاد افغانستان

حوزه/ فیض محمد عثمانی گفت: علماء و پژوهشگران علوم دینی با استفاده از محصولات این مرکز می‌توانند به عمق علوم نفوذ کنند و در تبلیغ و تبیین درست مفاهیم دینی، گام‌های مهمی بردارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» وزیر ارشاد، حج و اوقاف افغانستان در حاشیه بازدید از مرکز کامپیوتری علوم اسلامی در قم اظهارداشت: در وزارت ارشاد کشورم احساس می‌کردم بار سنگینی بر دوشم است و در راستای علوم قرآنی کاری انجام نداده‌ام، اما در بازدید از این مجموعه و آشنائی با تجارب این مرکز ، دغدغه بنده مرتفع شده و این امیدواری به من دست داد که گام‌های مفیدی با استفاده از دست آوردهای مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، در راستای ارتقای علوم اسلامی کشور افغانستان برداشته شود تا علماء و پژوهشگران علوم دینی با استفاده از محصولات این مرکز ، به عمق علوم نفوذ کنند و در تبلیغ و تبیین درست مفاهیم دینی، گام های مهمی بردارند.

 فیض محمد عثمانی گفت: ایران و افغانستان از گذشته تا امروز روابط بسیاری با یکدیگر داشته‌اند و ما در حال حاضر فارغ التحصیلان بسیاری از کشور ایران داریم که به عنوان سرمایه های علمی کشورمان محسوب می شوند.

 وی افزود: ایران و افغانستان دارای اشتراکات بسیاری در زمینه های مختلف هستند و برای گسترش ارتباطات با یکدیگر نیازی به ترجمان ندارند که همین امر ما را علاقه‌مند به گسترش روابط با ایران می‌کند و تداوم ارتباطات گذشته، زمینه همکاری های بیشتری را فراهم می کند.

وزیر حج افغانستان در پایان از مهمان نوازی و زحمات دست اندرکاران و مسئولین مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی تشکر و قدردانی کرده و بیان داشتند: یکی از بهترین خاطرات و سفرهایمان به جمهوری اسلامی ایران، بازدید از مرکز نور و آشنائی با محصولات گرانسنگ این مرکز می باشد.

لازم به ذکر است در این دیدار ، مقرر گردید که تسهیلاتی از طرف وزارت ارشاد افغانستان برای ارسال نرم‌افزارهای مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) به افغانستان در نظر گرفته شود و برای مدیران و مسئولین فرهنگی ، مذهبی افغانستان نیز کارگاه‌های آموزش و آشنائی با نرم افزارهای علوم اسلامی برگزار گردد.

همچنین مقرر شد مرکز نور در نمایشگاه‌های فرهنگی و پژوهشی افغانستان حضور فعال‌تری پیدا کرده و به عرضه جدیدترین دستاوردها و محصولات خود بپردازد.

در پایان این دیدار، به رسم یادبود تعدادی از نرم افزارهای نور به فیض محمد عثمانی، وزیر ارشاد، حج و اوقاف جمهوری اسلامی افغانستان و هیئت همراه شان اهدا گردید.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha