پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نشست علمی

حوزه/ نشست علمی بررسی و نقد تفسیر رمزی در مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی صادقین عليهما السلام برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در این نشست که با کارشناسی دانش پژوهان مرکز تخصصی صورت پذیرفت حجج الاسلام و المسلمین مهدی جانمحمدی و محمد حسن حاجی حسینی به ارائه پژوهش های خود در این زمینه پرداختند.

در ابتدا حجت‌الاسلام مهدی جانمحمدی بعد از توضیح واژه تفسیر از جهت لغوی و اصطلاحی به اقسام و انواع تفاسیر اشاره کرد و گفت از جمله تفاسیر، تفسیر رمزی است که علمای تفسیر بعضا آن را با تفاسیر لحنی و اشاری و عرفانی خلط کرده اند .

سپس با بیان تفاوت های تفسیر رمزی و باطنی و اشاری و تأویل به این نقطه رسید که تفسیر رمزی گونه های مختلفی دارد که برخی از آنها باطل و برخی مورد تایید است.

وی در انتها به بررسی نمونه هایی از تفسیر باطنی و تحلیل آن پرداخت.

سپس حجت الاسلام محمدحسن حاجی حسینی ادامه بحث را با تفسیر فیضی و غیر فیضی بیان نمودند و درباره تفسیر رمزی و پیشینه آن مباحثی را مطرح نمودند و به سؤالهای حاضران به همراه کارشناس دیگر پاسخ دادند.

لازم به ذکر است مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی صادقین عليهما السلام تحت إشراف آیت الله الهی در راستای برنامه پژوهشی خود درصدد است تا علاوه بر اینکه در نشستهای علمی و تخصصی خود از شخصیتهای  مطرح قرآنی و تفسیری بهره مند می شود، فضایی را برای دانش پژوهان فراهم کند تا بتوانند با عرضه مطالعات و تحقیقات در زمینه تفسیر و علوم قرآنی در عرصه کشوری و فضای بین المللی حضوری فعال داشته باشند.

انتهای پیام  313/17

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha