یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ دیدار روزنامه نگار کانادایی ضد صهیونیستی با مسئول مرکز امور صیانتی حوزه‌های علمیه

حوزه/ خیلی از یهودیان عقیده دارند که صهیونیزم و اسرائیل، یهود را فاسد کرده است و اکنون از جمله روش های مبارزه و مخالفت با صهیونیزم ابراز موضع گیری، تحریم وسایل و بایکوت کردن برنامه علیه اسرائیل است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، اریک والبرگ در نشستی با کارشناسان انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم گفت: تمایل داشتم در مورد تهدیدها و مقاومت های ایران و فلسطین در شرایط کنونی صحبت کنم؛ ایران از کشورهایی است که از فلسطینیان حمایت کرده و همیشه حامی فلسطین بوده و اگر این حمایت نبود، الان فلسطینی وجود نداشت.

 این روزنامه نگار با اشاره به سیاست ایران در قبال آمریکا  افزود: سیاست ایران در قبال آمریکا خوب است و  ایران اجازه نفوذ به ایالت متحده در منطقه  را نمی دهد. به عنوان یک کانادایی وظیفه ام این است برای غربی ها و کانادایی هایی که از فلسطینیان حمایت می کنند بگویم باید از ایران حمایت کنند.

این اندیشمند کانادایی با اشاره به نفوذ صهیونیزم در کانادا اظهار داشت: اکنون دولت کانادا در دست  لابی های صهیونیزم است و این لابی سه دهه قوی تر شده و نخست وزیر سابق کاندا محافظه کار و طرفدار اسرائیل و معتقد بود که کاندا بهترین دوست اسرائیل است.

والبرگ گفت: در مورد کشورم و شهر تورنتو احساس مسئولیت می کنم. اکنون در شهر تورنتو که قلب یهودیت غرب است، زندگی می کنم. یکی از مهمترین  لحظات زندگی من، چندی قبل اتفاق افتاد و شاهد بودم که گروه اسرائیلی در حال اجرای برنامه کنسرت کانادا هستند؛ فعالان ضد صهیونیزم، فعال شدند و  پلاکاردهایی در دست گرفتیم و نوشته بودیم که باید اسرائیل از فلسطین خارج شود.

روزنامه نگار مسکو تایزم افزود: اداره کننده این کنسرت، سرمایه داران یهودیان تورنتو بودند و دنبال این بودیم هر طوری است برنامه کنسرت را به هم بزنیم. و در نهایت اجازه ندادیم آنها به فعالیت ادامه دهند. متاسفانه این فعالیت رسانه ای نشد، معلوم است چرا نشد چون رسانه در دست اسرائیل است.

والبرگ گفت: در کشور کانادا مسلمانان خیلی سخت می توانند ادعای مخالفت با اسرائیل کنند، چون به خاطر تسلط صهیونیست ها به دول غربی، جرأت ادعای چنین حرفی را در مجامع عمومی ندارند.

روزنامه نگار مسکو تایزم افزود: ادعای مخالفت با اسرائیل خیلی در غرب سخت و چالش برانگیز است، ولی اگر ادعا علنی کنیم، آثار خیلی خوبی خواهد داشت و باید با حرکت خود به گروهای مسلمان و یهودی که 40  درصد منتقد اسرائیل هستند، روحیه داد.

این اندیشمند کانادایی اظهار داشت: خیلی از یهودیان عقیده دارند که صهیونیزم و اسرائیل، یهود را فاسد کرده است و اکنون از جمله روشهای مبارزه و مخالفت با صهیونیزم ابراز موضع گیری، تحریم وسایل و بایکوت کردن برنامه علیه اسرائیل است.

وی گفت: درحال حاضر در کشور  خود ضعیفیم چون دولت طرفدار اسرائیل است، ولی دولت در مقابل برنامه های مسلمانان موضع گیری می کند و می گوید برنامه های شما غیر قانونی است، اما آنها در مقابل فعالیت های ضد اسرائیلی مسلمانان حرکت خاصی انجام نداده اند، تنها اسم را می نویسند و هدف هم ترساندن است.

والبرگ با بیان اینکه خیلی از مردم کانادا به حوادث فلسطین توجهی ندارند و تابع آنچه که از اخبار به آنها می رسد، هستند افزود: در سازمان ملل غیر از چند کشور آمریکا، کانادا و جزایر تابع آمریکا،  باقی کشورها  به نفع مسئله قدس رأی دادند.

روزنامه نگار مسکو تایزم افزود: البته کشور کانادا و مکزیک رأی ممتنع داد دلیل این است مجبوریم مسیر تجاری با آمریکا را حفظ کنیم؛ این باج دادن به ترامپ است، ولی معتقدیم این فکر بزدلانه است و اگر چه نفوذ صهیونیزم در بین دولت مردان کانادایی قوی است و حتی شهردار کانادا  طرف دار اسرائیل است، ولی با این وجود این مباحث، آنها مخالفت با اشغال قدس را اعلام کرده اند و در حال حاضر نگاه مردم کانادا، ضد اسرائیلی است، ولی جرأت ابراز نظر ندارند.

این اندیشمند کانادایی اظهار داشت: کانادایی ها نقش مهمی در به تأسیس اسرائیل داشتند و اسرائیل در اوایل تأسیس نیاز به سربازان آموزش دیده داشت و این کار را کانادایی ها انجام داده اند. برای همین از ابتدای تأسیس اسرائیل امریکایی ها و کانادایی ها ابزار تأسیس بوده اند.

والبرگ گفت: کسانی که اسرائیل رفته اند همه آنها یهودی نبودند غیر یهودی هم بوده اند، بعضی برای تفریح به اسرائیل و برای کشتن می رفتند.

 روزنامه نگار مسکو تایزم افزود: سالانه 20 تا 50 نفر از مردم کانادا که یهودی نیستند به اسرائیل می روند تا برای تفریح بجنگند و بکشند این تعداد در امریکا خیلی زیاد است، بهر حال چیز عجیب است و کسانی که می جنگند، زخمی می شوند، اسرائیلی ها از آنها حمایت می کنند؛ اینها نشان از وحدت اسرائیل، کانادا و امریکا است.

این اندیشمند کانادایی با اشاره به اهمیت مسئله نژاد پرستانه در کانادا  اظهار داشت: کسانی که در انتخابات شهرداری کانادا قصد شرکت داشتند، شعارهای علیه مسلمانان دادند، ولی  مسلمانان نسبت به این مسئله ساکت ننشسته و شکایت کرده اند، مسلمانان از همان قانون ضد نژاد پرستانه ای که برای حمایت اسرائیلی ها راه اندازی شده بود، استفاده کرده اند و آنها را به دادگاه کشاندند. این مسئله رسانه ای شده و باید حمایت کرد تا به نتیجه برسد.

والبرگ با اشاره به نقش رسانه و سینما در ترویج فرهنگ ایران به جامعه غرب گفت: در غرب در تلاش هستیم با فیلم سازان و سینمای ایران ارتباط پیدا کنیم. از این طریق می توانیم ایران واقعی را به مردم جهان نشان دهیم، ولی متأسفانه در رسانه  نظر مثبتی در مورد ایران و فلسطین وجود ندارد و نمی توانند به این باور برسند که ایران بالاترین حامی کشور فلسطین است.

40/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha