پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام شیخ بهایی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی با اشاره به این که دشمن به ترقه بازی‎ اغتشاشگران امید بسته است، تصریح کرد: مردم همواره در صحنه دفاع از انقلاب حضور دارند و نباید عملکرد اشتباه برخی مسئولین را به اسم اسلام نوشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان، حجت الاسلام والمسلمین احمد شیخ بهایی، صبح امروز در مراسم اقامه نماز استسقاء در رابطه با علت خشک سالیهای اخیر گفت: همه حوادث عالم علت مادی و علت معنوی دارند. بخشی از علتهای مادی مربوط به ما نیست و بخشی دیگر مربوط به ما است.

وی ادامه داد: آنچه که در علل مربوط به ماست، اسراف و عدم مدیریت صحیح منابع آبی است. هریک نفر به هر اندازه ای که میتواند باید از اسراف پرهیز کند. اما یکسری علل معنوی هستند. اولین علت گناهان ماست. روایات در رابطه با تاثیر گناهان فراوان است. ظلم، دروغ، فحشا، مال مردم را بردن و پخش شدن این گناهان در جامعه. یکوقت یک نفر گناهی انجام میدهد، یکوقت این گناه در جامعه فرهنگ میشود، اینجا است که زنگ خطر به صدا در میآید.

استاد حوزه علمیه کرمان در ادامه به راه نجات از قهر الهی اشاره کرد و افزود: راه اول توبه و پشیمانی و راه دوم اصلاح است. باید بدیها را جبران کنیم و بعد هم تضرع در درگاه خدا است.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی، علت معنوی بعدی بلایا را غفلت دانست و بیان داشت:  یک علت هم غفلت ماست. خداوند میفرماید گرفتاریها را میفرستیم تا بندگان  به درگاه خداوند تضرع کنند. باید برای خشکسالی متوسل شویم، برای بدحجابیها و توطئه آمریکا و اسرائیل متوسل شویم.

وی در ادامه به علت بعدی اشاره کرد و گفت: احتمال دیگر امتحان است. خدا در این سختیها بندگان واقعی خود را شناسایی میکند. البته برای بعضیها این سختی ها ترفیع درجه است. مانند امام حسین (ع) در صحرای کربلا.

استاد حوزه علمیه کرمان در ادامه به مسائل سیاسی روز اشاره  و تصریح کرد: اساس نظام جمهوری اسلامی بر پایه اسلام است و نظام طاغوتی بر طغیان. اگر کسی در نظام اسلامی برخلاف دستورات اسلام عمل کند، نفوذی دشمن است.  به همین علت رفتارهای خلاف برخی مسئولین را نباید به اسم اسلام نوشت.
 

وی افزود: امروزه مشکلات زیاد است، اما نباید شکر نعمتها را فراموش کنیم. اولین کار این است که انسان از لطفی که به او شده است، تشکر کند بعد درخواست جدید دهد. در جمهوری اسلامی هم بعضیها فقط عیبها را میبینند. باید خوبیها هم دیده شود.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی ضمن دعوت مردم به شرکت در راهپیمایی مقابله با فتنه جدید، بیان داشت: دشمن به این ترقه بازیها امید بسته است. ما باید حضورمان را در صحنه نشان دهیم. اگر دشمن دستش به ما برسد ذرهای رحم نمیکند. مگر داعش در سوریه و عراق به کسی رحم کرد؟ شیعه ،سنی و مسیحی را کشتند. با ما هم همینکار را ‌میکنند. الان باید در دفاع از انقلاب و ولایت فقیه در صحنه باشیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha