پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حمله نژادپرستانه به راننده تاکسی مسلمان در انگلیس

حوزه/ پلیس انگلیس در جستجوی مردی است که فیلم ویدئویی حمله نژادپرستانه و اسلام هراسانه وی به یک راننده تاکسی مسلمان منتشر شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی استار ، حمله نژادپرستانه و اسلام‌هراسی یک مسافر انگلیسی به راننده تاکسی مسلمان، توسط دوربین نصب شده بر روی تاکسی‌ها ضبط شده و انتشار آن شوک و نگرانی عمومی را در جامعه برانگیخته است.

یک مرد سفیدپوست انگلیسی در خارج از ایستگاه قطار در کنت، به بهانه گران بودن کرایه راننده تاکسی مسلمان را مورد سرزنش و تحقیر قرار داده و با اهانت‌های کلامی بی‌سابقه‌ای وی را مورد حمله قرار داده است. فیلم ویدئویی منتشر شده از این حمله در رسانه‌ها منتشر شده و مرد انگلیسی را نشان می‌دهد که فریاد می‌زند: تو توی انگلیس هستی نه بنگلادش لعنتی!

وی سپس او را مسلمان خطاب کرده و واژه‌های تحقیرآمیزی نسبت به دین و نژاد او به زبان می‌آورد.

این حادثه در شب شنبه رخ داده و راننده که خواسته نامش فاش نشود می‌گوید از آن زمان تاکنون جرات بازگشتن به محل کارش را ندارد.

وی گفت: سعی کردم تا آنجا که می‌توانم آرامش خود را حفظ کرده و تنها با استفاده از دوربین این اتفاق را ضبط کردم. تمام ماجرا نیم ساعت به طول انجامید و من سپس به منزل رفته و تا صبح خوابم نبرد.

وی خروج انگلستان از اتحادیه اروپا را از علل گسترش نژادپرستی در کشور دانسته و افزود: همیشه اینجا مکان آرامی بوده اما یک سال اخیر و پس از برکسیت همه چیز تغییر کرده است. در یک سال گذشته من حداقل سه مرتبه شاهد چنین حملاتی بوده‌ام و حقیقتا وحشتناک و نگران کننده است.

پلیس هنوز موفق به پیدا کردن این فرد نشده است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha