چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ رونمایی از کتاب «آسیب شناسی جریان اصولگرایی»

حوزه/ جریان اصولگرایی واقعی جریانی است که بر پایه عقلانیت انقلاب و اندیشه های امام و رهبری شکل گرفته و در آن افراط و تفریط جایی نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین مهاجرنیا در مراسم رونمایی از کتاب «آسیب شناسی جریان اصولگرا» که در موسسه طلوع مهر قم برگزار شد، بحث آسیب شناسی را از بحث های ضروری اندیشه انقلاب اسلامی برشمرد و تصریح کرد: 4 دهه از انقلاب اسلامی گذشته و در طول این سال ها فراز و فرودهایی داشته ایم که باید این اتفاقات و  رخداد ها آسیب شناسی شوند لذا خود حامیان و طرفداران انقلاب بهترین کسانی هستند که می توانند آسیب شناسی را به نحو مطلوب انجام دهند.

وی در ادامه تصریح کرد: اصولگرایی جریان اصیل انقلاب اسلامی است که فراتر از خطوط  و جریان های مجازی که گاهی برای طرفدارن انقلاب و همه کسانی که به ولایت فقیه پایبندند پیش رفته است، و همواره توده مردم که معتقد به ولایت و رهبری هستند جز اصول گرایی هستند  و این جریان ارزشی، یک خط کلی است که  روز به روز باید کسترده تر ونیروهایش بیشتر شود و همچنین باید همیشه در رخدادهای نظام و انقلاب در صحنه حضور چشم گیر داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین مهاجر نیا در ادامه گفت: مهمترین نقش  اندیشه انقلاب نقش استقامت و تولید این اندیشه است؛ چشمه جاری انقلاب همواره  و لحظه به لحظه به فکر تولیدعلم است؛ باید دائما اندیشه انقلاب را به روز بازسازی و متناسب با زندگی امروز مردم و جوامع انسانی کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: در طول این 4 دهه که از عمر انقلاب اسلامی گذشته است با تعارض ها و تزاحم های متعددی مواجه بوده ایم و هر اندیشه پویایی از ویژگی های بارز آن عبور از تعارض ها و تزاحم ها می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین مهاجر نیا تصریح کرد: اندیشه اصولگرایی  با تکیه بر مبانی فکری و ارزشی خود می تواند از این تعارض های به وجود آمده عبور کند اما در صورت عدم وجود روش ها و شناخت های کافی گاها دچار مشکل شده به گونه ای که متدینین و افراد پایبند به انقلاب دچار نوعی تعارض نسبت به این جریان می شوند.

حجت الاسلام و المسلمین مهاجر نیا تاکید کرد: اندیشه انقلاب شامل طیف های مختلفی است؛ اندیشه انقلاب و اصولگرایی واقعی جریانی است که بر پایه عقلانیت انقلاب  و اندیشه امام و رهبری شکل گرفته و در آن افراط و تفریط جایی نداشته باشد.

وی در پایان خاطر نشان ساخت: همه چیزهایی که به عنوان آسیب و غبار روی اندیشه انقلاب نشسته باید بازنگری و بازسازی شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha