جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رونمایی  از کتاب «آسیب شناسی جریان اصولگرایی»

حوزه/ مراسم رونمایی از کتاب «آسیب شناسی جریان اصولگرایی» با حضور اقشار مختلف مردم در موسسه طلوع مهر قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در مراسم رونمایی از کتاب «آسیب شناسی جریان اصولگرایی»  که در موسسه طلوع مهر برگزار شد، آیت الله غروی تصریح کرد: یک معنای عام و یک معنای خاص برای اصولگرایان مطرح است که روشن است، اگر اصلاح طلب به معنای واقعی در نظام داشته باشیم، باید اصولگرا باشد و این ها دو جریانی هستند که در کشور وجود دارند و جریان اصولگرا جریان اصیل است و از اول نهضت با امام بوده و تا کنون وابستگی و پیوستگی به نظام و انقلاب دارد و این جریان با تفکر فقهی امام و مبانی امام و رهبری نزدیک و به نحوی یکی است.

وی  گفت: نفس این هماهنگی و وحدت ها بسیارخوب است و امیدواریم همه نیروهایی که معتقد به نظامند همواره با هم هماهنگ باشند و وحدت رویه داشته باشند و در برابر کسانی که اعتقاد به نظام ندارند ایستادگی کنند.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین مهاجرنیا بحث آسیب شناسی را از بحث های ضروری اندیشه انقلاب اسلامی برشمرد و تصریح کرد: 4 دهه انقلاب کردیم که در طول تاریخ فراز و فرود هایی داشته که باید اتفاقات و رخداد ها اسیب شناسی شوند لذا خود حامیان و طرفداران انقلاب بهترین کسانی هستند که می توانند آسیب شناسی را به نحو مطلوب انجام دهند.

وی در ادامه تصریح کرد: اصولگرایی جریان اصیل انقلاب اسلامی است که فراتر از خطوط  و جریان های مجازی که گاهی برای طرفدارن انقلاب و همه کسانی که به ولایت فقیه پایبندند پیش رفته است. و همواره توده مردم که معتقد به ولایت و رهبری هستند جزء جریان اصول گرایی هستند  و این جریان ارزشی یک خط کلی است که  روز به روز باید کسترده تر  و نیروهایش بیشتر شود و همچنین باید همیشه در رخدادهای نظام و انقلاب در صحنه حضور چشم گیر داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین  بنایی نیز در ادامه این مراسم گفت: جریان اصول گرا با همه عظمت و شکوهی که دارد لازم است تا مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد  تا به سبب شناخت آن آسیب شناسی شود چرا که در صورت نپرداختن به این امر مهم مشکلات  درونی جریان به سبب عدم اطلاع از ظرفیت ها و چالش های موجود بیشتر خواهد شد.

وی ضمن بیان اهداف کتاب «آسیب شناسی جریان اصولگرایی» خاطر نشان ساخت: حدود 20 جلسه در خصوص آسیب شناسی جریان اصولگرایی تشکیل شده و گفتگو های انجام شده نیز یک طرفه نبوده و کتابی که آماده شده با دقت نظهر های علمی اساتید بوده است تا جریان اصیل انقلاب از دستبرد ها و خودخواهی ها مصون بماند  و این نشان داد قم  می تواند در راهبرد و دوام انقلاب کمک و یاور باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha