پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کمساری

حوزه/ حجت الاسلام کمساری گفت: آنچه باعث همراهی مردم با امام شد اندیشه و گفتمان امام(ره) بود و امروز هم جوانان با این گفتمان آشنا شوند استقبال خواهند کرد و امروز تنها راه برون رفت از مشکلات برگشت به اندیشه امام و ترویج آن اندیشه است.

حجت الاسلام عباس کمساری در  گفت وگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان، پیرامون ابعاد شخصیتی حضرت امام راحل، با اشاره به همزمانی سالروز ارتحال امام(ره) با ایام ضربت خوردن امیرالمومنین(ع) عنوان کرد: امام(ره) در عصر خود شخصیتی کامل و ذوابعادی بودند و این انقلاب بی نام خمینی در هیچ جایی عالم شناخته شده نیست.

وی افزود: امروز بر کسانی که اعتقاد به امام(ره) دارند واجب است به ترویج گفتمان آن حضرت بپردازند چرا که شخص امام بر همه ما شناخته شده، اما گفتمان امام برای افرادی که ایشان را درک نکردند شناخته شده نیست.

مدیر نمایندگی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در اصفهان، ابراز کرد: آنچه باعث همراهی مردم با امام شد اندیشه و گفتمان امام(ره) بود و امروز هم جوانان با این گفتمان آشنا شوند استقبال خواهند کرد و امروز تنها راه برون رفت از مشکلات برگشت به اندیشه امام و ترویج آن اندیشه است.

وی پیرامون شاخصه های گفتمان امام(ره) اشاره کرد: اعتماد به مردم مهمترین شاخصه امام(ره) بود و ایشان تنها رهبری بود که بعد از خدا تمام اعتمادش به ملت بود و شاخصه دوم حفظ وحدت بود که در سخنرانی های مختلف امام بر آن تاکید داشتند که اگر وحدت داخلی را حفظ کنیم دشمن هیچ غلطی نخواهد کرد.

حجت الاسلام کمساری با بیان اینکه شاخصه استکبار ستیزی امام(ره) یکی از مهمترین شاخصه های ایشان است عنوان کرد: امام خمینی(ره) بر مبنای شاخصه های ذکر شده پرقدرت رودرروی استکبار می ایستادند همچنان که به جوانان اعتماد می کردند و خطر لیبرالیسم و تحجر را گوشزد می کردند.

وی افزود: امام(ره) افراد متحجر را مارهای خوش خط و خال عنوان کردند و فرمودند خون دلی که پدر پیرتان از این قشر خورده از کسی نخورده است؛ متحجرین کسانی بودند که کاسه آب فرزند امام را نجس می دانستند اما باید بازنگری کنیم که این افراد امروز کجا هستند؟.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha