جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام خمینی

مدیر مدرسه علمیه امام علی(ع) ساری،با تأکید براین که اندیشه های ناب امام راحل حتی برای دهه های آینده نیز مورد استفاده و بهره برداری است، گفت: نمی توان به هیچ عنوان برای اندیشه های بنیانگذار انقلاب اسلامی تاریخ مصرف در نظر گرفت، چون تفکرات و اندیشه های ایشان بر محور قرآن و سنت پیامبران الهی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام محمد صادق سلیمانی، مدیر مدرسه علمیه امام علی(ع) ساری، امروز در جمع طلاب این مدرسه با تبریک ایام الله دهه فجر، به تبیین برکات انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: انقلاب، اسلام آمریکایی را از ایران برچید و اسلام ناب را جایگزین آن کرد و امروز ملت ایران در سایه اسلام حقیقی در بسیاری از عرصه های مهم دنیا حضوری مقتدر دارد.

استاد حوزه علمیه مازندران، ترک روحیه سازش‌کاری و تعلیم ظلم ستیزی را از دستاوردهای معنوی انقلاب معرفی کرد و گفت: پیش از انقلاب اسلامی، کشور به دلیل سیاست های اشتباه رژیم تابع محض غرب بود و بدون نظر آنها اقدامی انجام نمی داد.

مدیر مدرسه علمیه امام علی(ع) ساری پیشرفت های گسترده در حوزه های علوم فضایی، نانو، ژنتیک و نظامی را نتیجه استقلال برآمده از انقلاب توصیف و اظهار داشت: پیشرفت های ایران اسلامی در علوم هسته ای و فضایی برای غرب اعجاب آور است.

وی با تأکید براین که اندیشه های ناب امام راحل حتی برای دهه های آینده نیز مورد استفاده و بهره برداری است، ادامه داد: نمی توان به هیچ عنوان برای اندیشه های بنیانگذار انقلاب اسلامی تاریخ مصرف در نظر گرفت، چون تفکرات و اندیشه های ایشان بر محور قرآن و سنت پیامبران الهی بود.

حجت الاسلام سلیمانی با بیان این که انقلاب، نظام شاهنشاهی را از بین برد و ولایت فقیه را به ایران بخشید، افزود: پس از انقلاب، شایسته ترین، باتقواترین و صالح ترین انسان در احکام دین، در راس جامعه قرار گرفت.

وی در ادامه سخنان خود محرومیت زدایی را یکی از بزرگترین نعمت های انقلاب خواند و خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی، رفع محرومیت، افزایش خدمات اجتماعی و رفاه عمومی را در راس برنامه های خود قرار داده است

مدیر مدرسه علمیه امام علی(ع) ساری با اشاره به این که امام راحل با آغاز انقلاب اسلامی، معنویت را در جامعه ایرانی گسترش داد، بیان داشت: ترویج فرهنگ دینی و قرآنی نیز از دستاوردهای بزرگ امام  راحل برای ملت ایران بود که امروز آثار و برکات آن در لایه‌های گوناگون جامعه ‌مشهود است. 

وی با اشاره به این که امام راحل انسانی زمان‌شناس، شجاع، عارف، ایثارگر و فداکار بود، افزود: امام راحل تنها عالم فقیهی بود که در زمان خود با فریاد این‌که شاه دوستی یعنی غارتگری و جنایتگری در مقابل طاغوت زمان ایستاد و موفق هم شد.

حجت‌الاسلام سلیمانی با اشاره به سیره و روش حضرت امام خمینی(ره) تصریح کرد: ما امروز خیلی از ارزش‌ها کوتاه آمده‌ایم تا دنیا خوشش بیاید، اما حضرت امام تکلیف خدا را انجام می‌داد و در این راه با هیچ‌کس معامله نکرد.

وی با بیان این که با وجود گذشت حدود چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی، بیگانگان هنوز ملت ایران اسلامی را نشناخته اند، به همين علت تحليل هاي آنان جاهلانه است، گفت: غربی ها باید بدانند که ملت بزرگ ایران همواره پشتیبان انقلاب و نظام اسلامی خواهد ماند.

مدیر مدرسه علمیه امام علی(ع) ساری با بیان این که تحریم ها و تهدیدهای دشمنان علیه انقلاب اسلامی، ذره ای از اراده پولادین ملت ایران در پشتیبانی از انقلاب اسلامی کم نکرده است، افزود: با وجود همه مشکلات و سختی های موجود ملت ایران با صلابت و مقتدرانه در صحنه هستند و دشمنان بدانند استقلال، خودكفايي بيشتر ومصمم تر شدن در مبارزه با ظالمان نتيجه تحريم ها است.

حجت الاسلام سلیمانی با بیان این که ریشه ملت بزرگ ایران در فرهنگ عاشورا است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران نیز با تأسی از نهضت امام حسین(ع) از سوی امام راحل آغاز شد و امروز جهانی شده است.

وی با بیان این که آمریکایی ها باید بدانند که ملت ایران ترسی از تهدیدهای نظامی و تحریم های اقتصادی ندارند، خاطرنشان کرد: شهادت بزرگترین افتخار ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی است و این مسأله در هشت سال دفاع مقدس به وضوح مشخص شده است.

مدیر مدرسه علمیه امام علی(ع) ساری به  ضرورت حضور گسترده ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن امسال تأکید کرد و گفت: ملت بزرگ و هوشیار ایران با خلق حماسه ای دیگر پاسخ کوبنده ای به دخالت های دشمنان اسلام و انقلاب خواهند داد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که جامعه روحانیت نیز در کنار اقشار دیگر مردم در این صحنه الهی و سیاسی شرکت می کنند، خاطرنشان کرد: به طور حتم ملت بزرگ ایران در این روز ارزشمند، عزت و عظمت خود را به نمایش خواهند گذاشت.

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به این که وحدت و همدلی مهم‌ترین پیام راهپیمایی یوم الله 22 بهمن ملت ایران خواهد بود، خاطرنشان کرد: مردم ولایت‌مدار ایران اسلامی بار دیگر با این حضور عظیم خود، اتحاد و همبستگی خود را به جهانیان نشان خواهند داد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha