سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تصاویر/ یادواره شهدای روحانیت استان قم در مدرسه علمیه فیضیه

حوزه/ ولایت پذیری یکی از مؤلفه های شهدا بود، بسیاری از شهداء امام راحل و رهبرشان را ندیدند ولی هیچ گاه دست از یاری دین برنداشتند و در همه حال مطیع و پیرو بودند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»،حجت الاسلام والمسلمین جوشقانیان امشب درادامه سلسله برنامه های کنگره یک هزار شهید و ایثارگر روحانی استان قم که با موضوع روحانیت، بصیرت ولایت پذیری در مدرسه فیضه  برگزار شد گفت: در طول 8 سال دفاع مقدس روحانیت با از خود گذشتگی و ایثار خود باعث بیمه نظام و انقلاب شدند.

وی عنوان کرد: شهدای مظلوم روحانیت در عرصه های دیگر نیز پیشگام بودند، که  از جمله آن افق فقاهت، پیروی از ولایت فقیه و مبارزه با جبهه استعمار بود.

سخنران این کنگره افزود: روحانیت هیچ گاه در مقابل دشمن عقب نشینی نکرده، چون دارای خصوصیات و مؤلفه های مانند اخلاص، ایمان، تقوا و امید به خدا است.

عضو هیئت مدیره موسسه روایت سیره شهدا گفت: از دیگر مؤلفه شهدا، یکی بودن ظاهر و باطن و مطابقت داشتن رفتار و عمل آنها بود. فقط حرف نمی زدند در عمل هم پیشگام بودند.

وی عنوان کرد: باید کاری کرد تا فرهنگ ایثار و عمل شهدا برای جوانان الگو باشد و فضائل شهداء بهترین سیره و الگوی تربیتی برای جوانان است.

سخنران این کنگره افزود: ولایت پذیری یکی از مؤلفه های شهدا بود، بسیاری از شهداء امام راحل و رهبرشان را ندیدند، ولی هیچ گاه دست از یاری دین برنداشتند و در همه حال  مطیع و پیرو بودند.

حجت الاسلام والمسلمین جوشقانیان گفت: مظلومیت ولایت این است کسانی که در فتنه 88 حضور داشتند، امروز در پست های حساس نظام  قرار دارند و این مشکلات امروز ناشی از همان افراد است.

40/313

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha