جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تا سال ۲۰۴۰ مسلمانان جای یهودیان آمریکا را می گیرند

حوزه/یک بررسی جدید انجام شده توسط بنیاد تحقیقات «پیو» نشان داد که جمعیت مسلمانان در آمریکا همچنان افزایش پیدا می کند به گونه ای که آن ها به زودی جای یهودیان را در این کشور خواهند گرفت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، یک بررسی اخیر توسط مرکز تحقیقاتی «پیو» نشان داد که جمعیت مسلمانان در آمریکا همچنان رو به افزایش است و تا سال 2040 مسلمانان به پیروان دومین دین پرجمعیت این کشور تبدیل شده و جای یهودیان را خواهند گرفت.

براساس تحقیقات آماری و نظرسنجی و همچنین منابع خارجی، مرکز تحقیقاتی پیو تخمین زده که نزدیک به 3.4 میلیون مسلمان در رده های سنی مختلف در سال 2017 میلادی در آمریکا زندگی کرده اند که این رقم نزدیک به 1.1 میلیون جمعیت مردم در آمریکا را تشکیل می دهد.

براساس این تحقیقات مسلمانان آمریکا هرچند همانند یهودیان این کشور هویت شان را کاملا با مذهب تعریف نمی‌کنند، اما جمعیت آن ها رشد بسیار سریعتری از یهودیان دارد. براساس این تحقیقات مسلمانان تا سال 2040 جمعیت یهودیان آمریکا را به عنوان دومین دین بزرگ و پرجمعیت این کشور اشغال خواهند کرده و پس از مسیحیان در مقام دوم قرار خواهند گرفت.

انتظار می‌رود تا سال 2050 جمعیت مسلمانان در آمریکا به 1.8 میلیون یا 2.1 جمعیت کنونی شان و تقریبا دوبرابر جمعیت امروز برسد.

این ارزیابی همچنین نشان داد که مسلمانان به طور یکسانی در تمامی ایالات آمریکا منتشر نشده و سکونت ندارند. و برخی نواحی شهرنشین مانند واشنگتن دی. سی، اجتماعات اسلامی قابل توجهی را به خود اختصاص داده اند. همچنین ایالات ویژه ای مانند نیوجرسی مسلمانان بالغ بیشتری را دارند و در برخی شهرها و ایالات آمریکا نیز جمعیت مسلمانان بسیار کمتر است.

بنیاد تحقیقات پیو همچنین اعلام کرد که رشد جمعیت مسلمانان از آنچه قبلا تخمین زده شده سریعتر بوده است. براساس تحقیقات انجام شده در سال2007، انتظار می رفت که تا سال 2011 جمعیت مسلمانان به 2.75 میلیون نفراز جمله 1.8 فرد بالغ برسد. از آن زمان تاکنون جمعیت مسلمانان رشد قابل توجهی به خود گرفته و هر سال 100 هزار نفر بیشتر می شود.

گفتنی است نرخ بالای باروری در میان مسلمانان نسبت به مردم دیگر آمریکا و ورود برخی مهاجران و پناهندگان به این کشور نیز از دلایل افزایش رشد جمعیت مسلمانان اعلام شده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha