جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
داوطلبانی از مسجد و کلیسا در کارولینای جنوبی به کمک نیازمندان شتافتند

حوزه/ در حرکتی میان ادیانی و مشترک، داوطلبانی از مرکز اسلامی شهر گرین ویل به همراه اعضای یک کلیسای اتحادیه متدویست برای کمک به نیازمندان دست به کار شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از aboutislam، در حرکتی میان ادیانی و مشترک، داوطلبانی از مرکز اسلامی شهر گرین ویل واقع در ایالت کارولینای جنوبی در آمریکا به همراه اعضای یک کلیسای اتحادیه متدویست برای کمک به نیازمندان دست به کار شدند.

در این اقدام مشترک داوطلبانی از مسجد و کلیسا در محل «بانک غذا» گردهم آمده و در بسته بندی مواد غذایی و توزیع آن ها میان خانواده های فقرا همکاری کردند.

رابطه میان ادیانی دو گروه مذهبی مسلمان و مسیحی در این شهر پس از برگزاری چند مراسم شام میان ادیانی در کلیسای متدویست و مسجد ایجاد شده است و از آن زمان تاکنون هر دو گروه مذهبی در فعالیت های میان ادیانی مختلفی شرکت کرده و رابطه میان شان به تدریج تقویت شده است.

 

جواد قاضی یکی از اعضای جامعه اسلامی گرین ویل در این باره به خبرنگاران گفت: اگر خوب فکر کنید، متوجه می‌شوید که این اقدامی فوق العاده است که نه تنها منجر به ساختن پل ارتباطی میان پیروان دو دین می شود، بلکه کمک به نیازمندان و افراد آسیب پذیر جامعه از نتایج خوب آن است.

ماسون هند از کلیسای متدویست نیز گفت: همراه شدن ما از دو طیف متفاوت نشان می‌دهد که ما در واقع شباهت ها و اشتراکات زیادی با هم داریم. دیدگاه های مشترکی که بر اساس آن ها برای کمک به دیگران بسیار مشتاق هستیم.

وی افزود: من معتقدم که این الگوی خوبی برای دنیای امروز ماست.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha